Page 78 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 78

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                 Bilişsel Alan Basamağı     Kullanılabilecek Soru Kalıpları        Örnekler

                                                                         Akış hızı ile akışkan basıncı arasın-
                                                                         daki ilişkiyi açıklayınız.
                                                                         Hava kirliliğinin nedenleri neler
                                                                         olabilir? Açıklayınız.
                                                                         Çevre kirliliği sorununun
                                          ……… ilişkilendiriniz.          kaynaklarını kavram haritası
            Çözümleme: Bu basamakta öğ-                                  oluşturarak gösteriniz.
            rencinin bütünü parçalarına ayırma   ……… karşılaştırınız.    İlk Çağ’da coğrafya ve iklimin, insan-
            becerisini göstermesi esastır.   ……… grafiğini yorumlayınız.  ların hayat ve geçim tarzları üzerin-
            Problemlerin nedenlerini bulabilir,   ……… kavram haritası oluşturunuz.  deki belirleyici etkilerini açıklayınız.
            bir grafiği yorumlayabilir ya da bir
            grup maddeyi kendi içinde bütün-  ……… nedenleri nelerdir?    Hissedilen sıcaklık ile gerçek
            lüğünü koruyacak şekilde tekrar   ……… sonuçları neler olabilir?  sıcaklığın farklı olmasının nedenleri
            sınıflayabilir.                                              nelerdir?
                                          ……… açıklayınız.
                                                                         Sürdürülebilir hayat ve kalkınmanın
                                                                         sağlanması ile kimya biliminin ilişki-
                                                                         sini açıklayınız.
                                                                         Bir kara ekosistemindeki madde ve
                                                                         enerji akışını kavram haritası çize-
                                                                         rek gösteriniz.
            Değerlendirme: Bu basamakta                                  Su kirliliğinin nedenlerini ve muhte-
            öğrencilerden bir ürünün ya da                               mel sonuçlarını değerlendiriniz.
            materyalin kalitesini, standartlara                          Yenilenebilir enerji kaynaklarını
            uygunluğunu belli ölçütlere göre                             avantajları ve dezavantajları açısın-
            sorgulaması, yargıda bulunması,   ……… göre değerlendiriniz.  dan değerlendiriniz.
            bir konuda temel prensipleri dikka- ……… açısından değerlendiriniz.
            te alarak olayları değerlendirmesi                           İlk Çağ’ın sonlarından itibaren ger-
            ve tespitlerde bulunması beklen-                             çekleştirilen hukuki düzenleme-
            mektedir.                                                    lerin günümüzün evrensel hukuk
                                                                         ilkelerine etkisi nedir?

                                          ……… verilenleri kullanarak
                                          oluşturunuz.
                                          ……… konusunda bir proje
                                          geliştiriniz.                  Fosil yakıtların zararlı etkilerini
            Yaratma: Bu aşamada öğrenciden   ……… şiir yazınız.           azaltmaya yönelik çözüm önerileri-
            yeni öğrenmelerin önceki öğren-                              niz nelerdir?
            melerle bağlantısını kurarak ortaya   ……… resim yapınız.
            yeni bir ürün çıkarması beklenir.  ……… hipotez geliştiriniz.  Enerji tasarrufu için evinizin ısı ya-
                                                                         lıtımına yönelik bir tasarım yapınız.
                                          ……… çözüm yolu öneriniz.
                                          ……… model oluşturunuz.

                                          ……… kompozisyon yazınız.




        76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83