Page 75 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 75

Öğretim Programı Okuryazarlığı





                                                                                   Sarı vurgulu ifadelerde ölçme
                                                                                   ve değerlendirme sürecinde
                                                                                   çeşitlilik ve esneklik vurgusu
                                                                                   yapılmıştır. Bu nedenle
                                                                                   ölçme ve değerlendirmede
                                                                                   herkese uygun ve çeşitli
                                                                                   soru türlerinin kullanılması
                                                                                   gerekmektedir. Bu çeşitlilik
                                                                                   ölçme ve değerlendirmede
                                                                                   farklı zorluk seviyelerinde
                                                                                   sorular kullanılarak sağlana-
                                                                                   bileceği gibi, farklı öğrenme
                                                                                   özelliklerine sahip (görsel,
                                                                                   işitsel vb.) öğrencilere göre
                                                                                   farklı materyaller (grafikler,
                                                                                   simülasyonlar, ses kayıtları,
                                                                                   deney vb.) kullanılarak da
                                                                                   sağlanabilir.











                  Öğretim programlarındaki sarı vurgulu ifadelerde ölçme ve değerlendirme çalışmalarının öğretim programının tüm
                 bileşenleri ile uyumlu olması, kazanım ve açıklamaların sınırlarını esas alması gerektiği belirtilmektedir. Buna göre soru
                 (madde) hazırlanırken içerik, kazanım ve kazanım sınırlarına dikkat edilmedir. Kazanım açıklamalarında verilmeyen ya da
                 içerik olarak ele alınmayan konuların ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılmaması gerekmektedir.


















                 Sarı vurgulu bu ifadelerden ölçme ve değerlendirme uygulamalarının eğitim süreci boyunca yapılması gerektiği anlaşılmakta-
                 dır. Bireylerin ölçme ve değerlendirmeye konu olan ilgi, tutum, değer ve başarı gibi özellikleri zamanla değişebilir. Bu nedenle
                 söz konusu özellikleri tek bir zamanda ölçmek yerine süreç içindeki değişimleri dikkate alan ölçümler kullanmak gerekmekte-
                 dir. Süreçle birlikte sürecin başı ile sonu arasındaki farkın da nicel ve nitel olarak ölçülebilmesi son derece önemlidir. Bu önem
                 öğretime nereden başlanacağının bilinmesini gerektirmektedir. Bu nedenle hazırbulunuşluk seviyesinin tespit edilmesi ve
                 öğretim sürecinin başında hazırlık çalışmalarına yer verilmesi son derece önemlidir.











                                                                                                         73
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80