Page 76 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 76
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Güncel öğretim programlarından alınan üstteki sarı vurgulu ifadede sadece bilişsel alanla ilgili ölçüm
yapılmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu nedenle kazanımlara uygun olarak bilişsel, duyuşsal ve
psikomotor alana yönelik ölçümler yapılması gerekir.
Öğretim programlarının içerik boyutunda olduğu gibi için kullanılan soruların kazanımlarla ilişkilendirilme-
ölçme ve değerlendirme boyutunda da belirtke tab- sini sağlayacak olan bu belirtke tablosu aşağıdaki gibi
losundan faydalanılabilir. Ölçme ve değerlendirme oluşturulabilir:
Kazanımlar (Hedef)
Kazanım 1 Kazanım 2 Kazanım 3 Kazanım 4 Kazanım 5
Soru 1
Ölçme ve değerlendirme aşamasında
belirtke tablolarından yararlanmak
her kazanıma ait bir değerlendirme Soru 2
yapıldığından emin olunmasını sağ-
layacaktır. Aynı zamanda kapsam Ölçme ve Değerlendirme İçin Kullanılan Sorular Soru 3
geçerliliğinin sağlanması anlamına
gelen bu durum, her kazanımın
ölçüldüğü konusunda öğretmene Soru 4
yardımcı olacaktır.
Soru 5
Ölçme ve değerlendirme için kullanılacak soruların labileceğinin farkında olunması gerekmektedir. Aşa-
kazanım düzeyine uygun olarak hazırlanması kazanı- ğıdaki tabloda her bir bilişsel alan basamağına uygun
mın doğru ölçülmesi için büyük önem taşımaktadır. ne gibi soru kalıplarının kullanılabileceğine yönelik
Bu amaçla kazanımın hangi düzeyde olduğunun bilin- öneriler bulunmaktadır:
mesi ve bu düzeyde ne gibi soru kalıplarının kullanı-
74