Page 82 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 82

Öğretim Programı Okuryazarlığı





                   Bu örnekte de bir yazara ait eserlerin bilinmesi söz
                   konusudur. Bu açıdan sorunun hatırlama düzeyinde
                   bir kazanımı ölçmeye uygun olduğu belirtilebilir.
                   Ek olarak, soru kökünde öğrenciye verilen bilgiler
                   üzerinden yazarın kim olduğunun anlaşılması
                   gerekmektedir. Bu durum da anlama düzeyinde
                   bir kazanımı gerektirmektedir. Hâliyle bu çoktan
                   seçmeli test örneğinin iki farklı düzeyde kazanımı
                   ölçmeye yönelik fonksiyonel bir soru örneği olduğu
                   belirtilebilir.




           Yapılandırılmış Grid                            Öğrencilerden  her  sorunun  cevabı  için  uygun  kutu-
                                                           cukları bulmaları ve kutucuk numaralarını mantıksal
           Bu  tekniğin  amacı;  öğrencilerin  bilgi  düzeylerini,
           eksikliklerini  ve  kavram  yanılgılarını  tespit  etmek-  ve işlevsel olarak sıraya dizmeleri istenir. Öğrencilerin
           tir.  Öğrencilerin  seviyelerine  uygun  9,12  ve  16  kutu-  verdiği cevap o konudaki bilgi düzeyini, bilgi eksiğini,
           cuktan oluşan bir tablo hazırlanır ve tablodaki her bir   kavramsal bağları veya kavram yanılgılarını gösterir.
           kutucuk sıra ile numaralandırılır veya harfle gösterilir.   Bir  sorunun  cevabı  olan  kutucuk  başka  bir  sorunun
           Öğretmen konu ile ilgili sorular hazırlar ve soruların   cevabı olabilir.
           yanıtlarını rastgele kutucuklara yerleştirir.   Örneğin,














             Örnekte görüldüğü gibi ünite içinde
             geçen çeşitli kavram/konu/özellik
             vs. kutucuk içine yerleştirilmiştir.
             Bu kutucuklar harfle gösterilmiştir
             ve aşağıdaki soruların cevaplarıdır.
             Kutucuklar harf yerine sayı ile de
             ifade edilebilmektedir. Öğrencilerden
             beklenen aşağıdaki soruların cevapları
             olan kutu ya da kutuları belirlemele-
             ridir. Daha çok hatırlama ve anlama
             düzeyinde kazanımlar için uygun olan
             bu tekniğin, kavram yanılgıları ve bilgi
             eksikliklerini açığa çıkarmada oldukça
             etkili olduğu belirtilebilir.













        80
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87