Page 16 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 16

Öğretim Programı Okuryazarlığı

         kültürel  değerler,  kavramlar,  yaşantılar  vb.  unsurlar   ve  biriminde  yer  alması  gerektiği  vurgulanmaktadır.
         eğitim programında kendisine yer bulmaktadır. Eğitim   Ayrıca  öğretim  programlarımızda  sekiz  adet  anahtar
         programı bir bütün olarak düşünüldüğünde bir dersin   yetkinliğe yer verilmiştir. Bunlar: anadilde iletişim, ya-
         hedefleri, içeriği toplumsal ve kültürel unsurlarla çok   bancı dillerde iletişim, matematiksel yetkinlik ve bilim/
         fazla ilgiliyken bir diğer ders daha az ilgili olabilmekte-  teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik, öğren-
         dir. Bu çerçevede toplumsal ve kültürel değerlerin ka-  meyi öğrenme, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlik-
         zandırılmasına yönelik etkinlikler ders içerik ve hedef-  ler,  inisiyatif  alma  ve  girişimcilik,  kültürel  farkındalık
         leriyle sınırlı tutulmamalı, disiplinler arası düşünülerek   ve ifade. Öğretim programı okuryazarlığı kapsamında,
         eğitim sürecinin tamamında, özellikle örtük program   derse özgü kazanımlarla birlikte bu değer ve yetkinlik-
         göz önüne alınarak planlanmalıdır. Öğretim program-  lerin de kazandırılması için gerekli planlamanın yapıl-
         larımızda 10 kök değer (adalet, dostluk, dürüstlük, öz   ması gerekmektedir.
         denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatansever-  Güncel  öğretim  programlarının  toplumsal  boyutunu
         lik, yardımseverlik) ifade edilirken; bu kök değerlerin,   yansıtan ifadelere yönelik aşağıdaki örnekler verilebilir:
         eğitim  sisteminin  ruhu  olarak  tüm  eğitim  sürecinde




           Güncel öğretim prog-
           ramlarındaki toplum-
           sal temeller, kendini
           değerler ve yetkinliklerde
           göstermektedir. Bu
           değerler ve yetkinlikler,
           öğrencilerin toplumsal
           yaşama hazırlanmalarını
           desteklemesi açısından
           önem arz etmektedir.










           Toplumsal boyutla
           ilgili olarak, millî ve
           manevi kaynaklara
           vurgu yapılmaktadır.
           Programlarda on kök
           değer belirlenerek
           diğer kök ve alt değer-
           lerin de kazandırılması
           hedeflenmektedir.










           Toplumsal ihtiyaçlar
           doğrultusunda kazandı-
           rılacak beceriler, sekiz
           anahtar yetkinlikte
           toplanmıştır.



      14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21