Page 20 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 20
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Bu örnek, gelişim
özelliklerinin dikka-
te alınmasına vurgu
yapmaktadır.
Bu örnekler de birey
gelişiminin temel
ilkelerine vurgu yap-
maktadır.
Öğretim programı okuryazarlığı kapsamında, öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerinin dikkate alınması, öğrenme-öğret-
me sürecinin bu özelliklere göre uyarlanması anlamına gelmektedir. Öğrencilerin öğrenme özelliklerine göre öğrenme-öğret-
me sürecinde mümkün olduğunca fazla duyuya hitap etmek önemlidir. Öğretim sırasında yazılı, görsel ve işitsel materyaller-
den faydalanmak farklı öğrenme özelliklerine sahip öğrencilere ulaşmayı kolaylaştıracaktır. Ayrıca, herhangi bir derse ait bir
kazanımın ön şartının, yani o kazanımın edinilmesi için gerekli ön bilgilerin bilinmesi öğretim programı okuryazarlığında önemli
bir beceridir. Örneğin biyoloji dersine ait “10.3.2.3. Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik çözüm
önerilerinde bulunur.” kazanımının edinilmesi, öncelikle öğrencilerin yakın çevrelerindeki çevre sorunlarının farkında olmala-
rıyla mümkündür. Bu kazanım için öncelikle öğrencilerde bu farkındalığın geliştirilmesi sağlanmalıdır. Bu yolla, gerçekleştirilen
öğrenme-öğretme sürecinin gelişim özelliklerine uygun hâle getirilmesi mümkündür.
18