Page 20 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 20

Öğretim Programı Okuryazarlığı






           Bu örnek, gelişim
           özelliklerinin dikka-
           te alınmasına vurgu
           yapmaktadır.














           Bu örnekler de birey
           gelişiminin temel
           ilkelerine vurgu yap-
           maktadır.



























           Öğretim programı okuryazarlığı kapsamında, öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerinin dikkate alınması, öğrenme-öğret-
           me sürecinin bu özelliklere göre uyarlanması anlamına gelmektedir. Öğrencilerin öğrenme özelliklerine göre öğrenme-öğret-
           me sürecinde mümkün olduğunca fazla duyuya hitap etmek önemlidir. Öğretim sırasında yazılı, görsel ve işitsel materyaller-
           den faydalanmak farklı öğrenme özelliklerine sahip öğrencilere ulaşmayı kolaylaştıracaktır. Ayrıca, herhangi bir derse ait bir
           kazanımın ön şartının, yani o kazanımın edinilmesi için gerekli ön bilgilerin bilinmesi öğretim programı okuryazarlığında önemli
           bir beceridir. Örneğin biyoloji dersine ait “10.3.2.3. Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik çözüm
           önerilerinde bulunur.” kazanımının edinilmesi, öncelikle öğrencilerin yakın çevrelerindeki çevre sorunlarının farkında olmala-
           rıyla mümkündür. Bu kazanım için öncelikle öğrencilerde bu farkındalığın geliştirilmesi sağlanmalıdır. Bu yolla, gerçekleştirilen
           öğrenme-öğretme sürecinin gelişim özelliklerine uygun hâle getirilmesi mümkündür.















      18
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25