Page 268 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 268
EK 3: Biyoloji 12 (12.3.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 30 dakika
Biyoloji 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı’ndaki “Tropizma ve Nasti” etkinliği yaptırılır. İlgili çalışmaya aşağıdaki
link aracılığıyla erişilebilir:
5-KAPSAMINA ALMA/İLİŞKİLENDİRME Oksin hormonu bitkilerin hangi hareketine, nasıl etki eder?
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/12/biyoloji/index.html#p=137
Oksin hormonunun işlevleri nelerdir?
Soruları yöneltilerek öğrencilerin geçmiş bilgilerini hatırlayarak bitki hareketleri ile ilişkilendirmeleri sağlanır.
Soru-cevap tekniği ile öğrencilerin geçmiş bilgilerini hatırlaması ve oksinin işlevlerinin tropizma ile ilişkilendiril-
mesi hedeflenir.
Etkinliğin yaptırılmasının amacı hem öğrenilen bilgilerin tekrar edilmesi hem de oksin hormonunun tropizmaya
etkisine örnekler ile dikkat çekmektir. “b. Oksin hormonunun tropizmadaki etkisi vurgulanır.” kazanım maddesine
yönelik eklenmiştir.
Tahminî Süre: 15 dakika
6-DEĞİŞTİRME/ FİKİR ALIŞVERİŞİ ders sonrası fikirleri arasındaki değişikliklere odaklanılması gerekir.
Tarımda oksin ya da halk deyişiyle hormon kullanımı ile ilgili fikirlerin paylaşılması sağlanır. Öğrencilerin birbir-
leriyle iş birliği içinde tartışmaları için gerekli ortam oluşturulur. Özellikle öğrencilerin daha önceki fikirleri ile
Bu aşamada öğrencilerin oksin hormonunun büyümeye etkisi ile tarımda kullanımını birlikte yorumlamaları bek-
lenir. Tartışma yöntemi kullanılarak öğretmen rehberliğinde tarımda hormon kullanımını konuşmaları ve birbirle-
rinin görüşlerini dinleyerek eleştirmeleri amaçlanır. Öğrencilerin varsa fikir değişikliklerini belirtmeleri ve bunları
yorumlamaları istenir. Böylece eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.
Tahminî Süre: 15 dakika
Yapılan deneyin değerlendirilmesi amacıyla öğrencilerin EK - 1'deki deney/gözlem raporunu doldurmaları ve
7-İNCELEME – SINAMA/ DEĞERLENDİRME olduğu ve bu eksikliklerin nasıl giderilebileceği hakkında öğrencilere dönütler verilmesi öğrencilerin gelişimi
raporların EBA portfolyada paylaşılması istenir.
Değerlendirmeler doğrultusunda öğrencilerin gelişmiş yönleri vurgulanmalıdır. Öğrencilerin eksiklerinin neler
için olumlu olacaktır.
Deney becerilerini değerlendirmek amacıyla deney raporu hazırlanması amaçlanmaktadır. Bu rapor ile ilgili de-
ney sürecinde öğrencilere bilgi verilmesi öğrencilerin gözlemlerini kaydetmeleri açısından önemlidir. Deney ra-
porlarının EBA portfolyoda paylaşılmasıyla dijital yetkinlik becerilerini geliştirmesi ve öğrencinin kendi gelişimini
takip edebilmesi amaçlanmıştır.
267
267