Page 264 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 264

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 3                 Biyoloji 12 (12.3.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
                                                                                 Öğretim Programı Okuryazarlığı
                  EK 3: Biyoloji 12 (12.3.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
             BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

             Ders            Biyoloji    Sınıf Düzeyi   12. Sınıf      Süre            4 ders saati
             Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  Bitki Biyolojisi / Bitkilerin Yapısı

             Kazanım(lar)                12.3.1.3. Bitki hareketlerini gözlemleyebileceği kontrollü deney yapar.
                                         a)  Nasti ve tropizma hareketleri gözlemlenerek bu hareketlere ilişkin gözlemle-
                                           rin paylaşılması sağlanır.
                                         b)  Oksin hormonunun tropizmadaki etkisi vurgulanır.
             Anahtar Kavramlar           Nasti, oksin, tropizma

             Öğretim Yöntem / Teknikleri  Soru-cevap, tartışma, gösterip yaptırma
             Gerekli Materyaller         Etkileşimli tahta, ders kitabı, saksı, bitkiler, kireç, ışık kaynağı, kâğıt, kalem
                                         Biyoloji 12 Kazanım Kavrama Etkinlikleri Kitabı
                                           http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_
                                           calismalari/12/biyoloji/index.html#p=61
                                           http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_
                                           calismalari/12/biyoloji/index.html#p=62

                                         Biyoloji 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_
                                           temelli/12/biyoloji/index.html#p=137

                                         EK-1 Deney/Gözlem Raporu
             Güvenlik Önlemi             Bitkiler veya kireç ile ilgili alerjik bir durum bulunma ihtimali dikkate alınmalıdır.
                                         Deney esnasında önlük ve eldiven kullanınız.
             Kök Değerler                Sorumluluk, yardımseverlik

             Anahtar Yetkinlikler        Ana dilde iletişim, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme
             Beceriler                   Alan Becerileri
                                         •  Gözlem yapma becerisi
                                         •  Deney tasarlama becerisi
                                         •  Deney düzeneği kurma ve yapma becerisi
                                         •  Değişkenleri kontrol etme becerisi

                                         Genel Beceriler
                                         •  Eleştirel düşünme becerisi
                                         •  İş birliği becerisi



                   Uygulama düzeyinde bir kazanım ile çalışılması sebebiyle iki ders saati deney için ayrılmalıdır. Ön bilgilerin hare-
                   kete geçirilmesi, deneyin gerçekleştirilmesi ve deney sonuçlarının yorumlanması ayrıca yeni deneyler tasarlama
                   kısımları laboratuvarda gerçekleştirilebilir. Genişletme amaçlı etkinlik 20 dakika,  “b. Oksin hormonunun tropiz-
                   madaki etkisi vurgulanır.”  kazanım maddesine yönelik etkinlik 30 dakika, fikir değiştirme bölümündeki tartışma
                   15 dakika ve son olarak değerlendirme için 15 dakika öngörülmektedir. Bu sebeple kazanımın açıklamaları ile
                   birlikte işlenebilmesi ve tüm öğrencilerin deneyi deneyimleyebilmesi için gerekli süre 4 ders saatidir.





                                                                                                        263
                                                                                                         263
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269