Page 262 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 262

EK 3: Biyoloji 11 (11.1.3.3.-Analiz) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 15 dakika
                   Öğretmen, öğrencilerin süreç içerisinde öğrendiklerini pekiştirmek için aşağıdaki soruları öğrencilerine so-
                   rar.
                   Soru: Sindirim sisteminin sağlıklı yapısının korunması ile ilgili aşağıda verilen balık kılçığını doldurunuz.






               7-İNCELEME–SINAMA/DEĞERLENDİRME  1-4. soruları verilen metne göre cevaplayınız.














                   Asitli ve gazlı içeceklerin içerisinde bulunan yüksek orandaki şeker, içecek tüketildikten yaklaşık 20 dakika
                   kadar sonra kanda şeker oranını artırıp insülin hormonu salınımını hızlandıracaktır. İçeriğindeki kafein, kan
                   basıncını arttırarak kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini kolaylaştıracaktır. Mısır şurubu da obezite
                   ve şeker hastalıklarının artmasına neden olacaktır. Bu içeceklerin saklandığı kapların içi BPA (Bisfenol) adı
                   verilen bir malzeme ile kaplıdır. Bu malzeme endokrin bezlere zarar vererek kanser oluşumuna neden olmak-
                   tadır. Uzun vadeli tüketimleri böbrek taşı oluşumuna zemin hazırlamaktadır.

                   1.  Asitli ve gazlı içeceklerin uzun vadeli tüketimlerinin olası sonuçları nelerdir?
                   2.  Sindirim sisteminin sağlıklı yapısının bozulması sonucunda başka hangi sistemlerde rahatsızlıklar olabilir?

                   3.  Paragrafta yer alan besinlerle beslenen kişilerde  başka hangi hastalıklar ortaya çıkabilir?
                   4.  Paragrafta yer alan besinlerin mide ve bağırsağa  zarar verdiği düşünüldüğünde mide ve bağırsak  için
                     hangi çeşit besinlerin tüketilmesi gereklidir?







                     Ölçme ve değerlendirme sürecinde azami çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesi amaçlanmıştır. Bu
                     bakış açısıyla değerlendirme bölümünde kazanım taksonomik olarak analiz düzeyinde olduğundan öğrencilerin
                     verilen bir metni analiz edebileceği veya ana noktaları belirleyebileceği düzeyde sorular sorulmuştur. Buradaki
                     amaç, ana noktaların belirlenmesine, problemin çözümü için hangilerinin gerekli olduğunun belirlenmesidir.


















                                                                                                        261
                                                                                                         261
   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267