Page 257 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 257

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 3: Biyoloji 11 (11.1.3.3.-Analiz) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Tahminî Süre: 10 dakika
                Öğretmen öğrencilere ‘’Normalden fazla yemek yediğiniz bir öğün sonrası kendinizi nasıl hissedersiniz? Nor-
                malden fazla  yediğinizde vücudunuzun normale dönmesi için neler yapardınız? ’’sorularını sorarak öğrencile-
                rin cevaplarını alır.
            1-TEŞVİK ETME/GİRİŞ/MERAK UYANDIRMA   tenir.  GASTREKTOMİ ÖNCESİ  GASTREKTOMİ SONRASI  midenin ayrılan kısmı
                Daha sonra öğrencilere aşağıdaki görsel gösterilir ve öğrencilerden görsel ile ilgili fikirlerini paylaşmaları is-

















                Öğrencilere sindirim sistemimizin sağlıklı olmasının önemi belirtilerek herhangi bir rahatsızlık durumunda (ör-
                neğin mide ülseri) günlük hayatımızı nasıl etkilediği konusunda bilgi verilir.
                ‘’Sindirim sisteminin sağlıklı olması ile ne kastediliyor?’’ sorusu üzerine öğrencilerin tartışması sağlanır.









                 Bu soru ile öğrencilerin yeni konularla ilgili düşünmeye sevk edilerek aktif katılımlarının sağlanması amaçla-
                 nır. Öğrencilerin derse aktif katılımları için soru-cevap tekniği kullanılır.  Bu teknik ile öğrencinin kendini ifade
                 etmesine olanak sağlayarak iletişim becerilerinin gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.








                 Öğretmen; öğrencilerin, ön koşul öğrenmeleri harekete geçirmek ve hazırbulunuşluk düzeylerinin görülmesi
                 için sorular sorar. Soru-cevap tekniği ile öğrencilerin ön bilgilerini fark edebilmeleri beklenmektedir. Kullanılan
                 sorular incelendiğinde öğrencilerin çıkarımlarda bulunmasını gerektiren sorular olduğu görülmektedir. Bunun
                 sebebi, öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirirken onların günlük hayatta karşılaştıkları bir durum üzerinde
                 yorumlamada bulunarak eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır. Böylece öğrencinin derse
                 hazır hâle gelmesi amaçlanmıştır.



















      256
    256
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262