Page 257 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 257
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Biyoloji 11 (11.1.3.3.-Analiz) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 10 dakika
Öğretmen öğrencilere ‘’Normalden fazla yemek yediğiniz bir öğün sonrası kendinizi nasıl hissedersiniz? Nor-
malden fazla yediğinizde vücudunuzun normale dönmesi için neler yapardınız? ’’sorularını sorarak öğrencile-
rin cevaplarını alır.
1-TEŞVİK ETME/GİRİŞ/MERAK UYANDIRMA tenir. GASTREKTOMİ ÖNCESİ GASTREKTOMİ SONRASI midenin ayrılan kısmı
Daha sonra öğrencilere aşağıdaki görsel gösterilir ve öğrencilerden görsel ile ilgili fikirlerini paylaşmaları is-
Öğrencilere sindirim sistemimizin sağlıklı olmasının önemi belirtilerek herhangi bir rahatsızlık durumunda (ör-
neğin mide ülseri) günlük hayatımızı nasıl etkilediği konusunda bilgi verilir.
‘’Sindirim sisteminin sağlıklı olması ile ne kastediliyor?’’ sorusu üzerine öğrencilerin tartışması sağlanır.
Bu soru ile öğrencilerin yeni konularla ilgili düşünmeye sevk edilerek aktif katılımlarının sağlanması amaçla-
nır. Öğrencilerin derse aktif katılımları için soru-cevap tekniği kullanılır. Bu teknik ile öğrencinin kendini ifade
etmesine olanak sağlayarak iletişim becerilerinin gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Öğretmen; öğrencilerin, ön koşul öğrenmeleri harekete geçirmek ve hazırbulunuşluk düzeylerinin görülmesi
için sorular sorar. Soru-cevap tekniği ile öğrencilerin ön bilgilerini fark edebilmeleri beklenmektedir. Kullanılan
sorular incelendiğinde öğrencilerin çıkarımlarda bulunmasını gerektiren sorular olduğu görülmektedir. Bunun
sebebi, öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirirken onların günlük hayatta karşılaştıkları bir durum üzerinde
yorumlamada bulunarak eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır. Böylece öğrencinin derse
hazır hâle gelmesi amaçlanmıştır.
256
256