Page 254 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 254

EK 3: Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Süreç sonucunda öğrencilerin grup hâlinde hazırladıkları prototipi sunmaları sağlanır. Ayrıca yaptıkları basa-
                   makları anlatan raporlarını yazılı olarak öğretmene teslim etmeleri istenir. Öğretmen aşağıda verilen dereceli
                   puanlama anahtarını kullanarak sunum yapan grupları değerlendirir. Gruplar ise grup değerlendirme formu
                   ile grupların yaptığı prototipi değerlendirir (Her grup kendi dışındaki diğer tüm grupları tek tek değerlendirir.).

                   Bu çalışma amaç, içerik, özgünlük ve yaratıcılık, uygulanabilirlik ve ekonomiklik açısından dereceli puanlama
                   anahtarı ile değerlendirilecektir.

                   Dereceli Puanlama Anahtarı

                                                                   DERECELER

                            ÖLÇÜT            Kesinlikle  Katılmıyorum Kararsızım Katılmıyorum  Kesinlikle
                                            Katılıyorum    (4)        (3)         (2)     Katılmıyorum
                                               (5)
                                                                                              (1)
               5-DEĞERLENDİRME  Prototip amaca hizmet
                    etmektedir.

                     Proje özgün ve yaratıcı
                     olmuştur.

                     Yönergeye uygun çalışılmıştır.

                     Proje uygulanabilirdir.

                     Proje ekonomik ve işlevseldir.


                     Toplam

                   Dereceli puanlama anahtarı, kazanımın basamağına uygun yeni bir ürün tasarlamaya yönelik yapılan çalışma-
                   da üst düzey zihinsel süreçlerin belirlenebilmesi için hazırlanmıştır. Dereceli puanlama anahtarı ile yapılan
                   çalışmanın başarı durumunun belirlenen ölçütlere göre puanlanması ve öğrenciye etkili geri bildirim verilmesi
                   amaçlanmıştır.






                    Bu aşamada çözüm için tasarlanan prototip okulda test edilir. Bulunan çözüm önerileri test edileceğinden sorunun
                    çözülüp çözülmemesine göre problemin tanımı, fikir üretme ve prototip aşamaları yeniden gözden geçirilebilir.




                    Öğrencilerin yapacakları çalışmada hangi ölçütlere göre değerlendirileceği bilgisi süreçte verilmelidir. Dereceli pu-
                    anlama anahtarının verilmesiyle öğrencilerin çalışmalarını yaparken ölçüter hakkında bilgi sahibi olmaları, gelişim ve
                    ilerleme düzeylerini izleyebilmeleri amaçlanmıştır.













                                                                                                        253
                                                                                                         253
   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259