Page 254 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 254
EK 3: Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Süreç sonucunda öğrencilerin grup hâlinde hazırladıkları prototipi sunmaları sağlanır. Ayrıca yaptıkları basa-
makları anlatan raporlarını yazılı olarak öğretmene teslim etmeleri istenir. Öğretmen aşağıda verilen dereceli
puanlama anahtarını kullanarak sunum yapan grupları değerlendirir. Gruplar ise grup değerlendirme formu
ile grupların yaptığı prototipi değerlendirir (Her grup kendi dışındaki diğer tüm grupları tek tek değerlendirir.).
Bu çalışma amaç, içerik, özgünlük ve yaratıcılık, uygulanabilirlik ve ekonomiklik açısından dereceli puanlama
anahtarı ile değerlendirilecektir.
Dereceli Puanlama Anahtarı
DERECELER
ÖLÇÜT Kesinlikle Katılmıyorum Kararsızım Katılmıyorum Kesinlikle
Katılıyorum (4) (3) (2) Katılmıyorum
(5)
(1)
5-DEĞERLENDİRME Prototip amaca hizmet
etmektedir.
Proje özgün ve yaratıcı
olmuştur.
Yönergeye uygun çalışılmıştır.
Proje uygulanabilirdir.
Proje ekonomik ve işlevseldir.
Toplam
Dereceli puanlama anahtarı, kazanımın basamağına uygun yeni bir ürün tasarlamaya yönelik yapılan çalışma-
da üst düzey zihinsel süreçlerin belirlenebilmesi için hazırlanmıştır. Dereceli puanlama anahtarı ile yapılan
çalışmanın başarı durumunun belirlenen ölçütlere göre puanlanması ve öğrenciye etkili geri bildirim verilmesi
amaçlanmıştır.
Bu aşamada çözüm için tasarlanan prototip okulda test edilir. Bulunan çözüm önerileri test edileceğinden sorunun
çözülüp çözülmemesine göre problemin tanımı, fikir üretme ve prototip aşamaları yeniden gözden geçirilebilir.
Öğrencilerin yapacakları çalışmada hangi ölçütlere göre değerlendirileceği bilgisi süreçte verilmelidir. Dereceli pu-
anlama anahtarının verilmesiyle öğrencilerin çalışmalarını yaparken ölçüter hakkında bilgi sahibi olmaları, gelişim ve
ilerleme düzeylerini izleyebilmeleri amaçlanmıştır.
253
253