Page 251 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 251
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
Empati kısmında öğrencilerin verdiği cevaplar incelenir. Öğrencilerin cevapları ile gerçekte olan sonuçlar kar-
şılaştırılır. Daha sonra aşağıdaki açıklamaya yer verilir.
Temiz enerji üretimi kadar üretilen maddelerin bıraktığı atıklar ve doğada kaybolma sürelerinin de önemli ol-
duğu vurgulanır. Bu sebeple çevre kirliliğine çözüm üretmek istendiğinde, sadece yerlere çöp atmamak değil
çevreye zararlı çöp üretmemek önemlidir. Çevre kirliliğindeki en önemli etkenlerden birisi de doğada kaybol-
2-TANIMLAMA yana doğaya zararlı atıkların miktar ve çeşidinin arttığının ve günlük hayatta fark etmeden edindiğimiz pek çok
mayan çöplerin üretimidir. Asıl çevre kirliliğini önlemenin atıksız bir yaşamdan geçtiği, sanayi devriminden bu
alışkanlığımızın plastik, metal ve geri dönüştürülemeyen pek çok atık ile nükleer ve fosil yakıt tüketimi gibi
çevre düşmanı uygulamalar ile evimize girdiği hatırlatılır.
Ayrıca konu ile ilgili çevre kirliliğinin ortaya çıkardığı sonuçların bir kısmını gösterebilmek amacı ile aşağıdaki
bağlantıda verilen biyoloji 10 beceri temelli etkinlik kitabındaki etkinlik 63 yaptırılır.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/10/biyoloji/index.html#p=129
CO salınımının sektörlere göre dağılımını belirten aşağıdaki grafik gösterilir. Grafiğin yorumlanması için sı-
2
nıftan 3 grup oluşturulur. Gruplar numaralandırılır. 1. gruba elektrik ve ısınma, 2. gruba taşımacılık 3. gruba
sanayi sektörleri verilir. Burada oran olarak, en fazla CO salınımına sebep olan 3 sektör ele alınacaktır.
2
3-FİKİR ÜRETME
Grafik 1: Sektörlere Göre CO Oranlarındaki Yüzdesel Değişim (1990-2017)
2
Öğrencilerin gruplar hâlinde hareket etmeleri iş birliği becerisini geliştirirken grup arkadaşlarının birbirlerine davranış-
ları öğrencilerde sorumluluk, saygı, öz denetim gibi değerleri de ön plana çıkarmaktadır. Grup içerisinde belli kararları
alarak uygulama inisiyatif alma ve girişimciliklerini desteklerken öğrencilerin düşüncelerini ifade edebilmeleri de ana
dilde yetkinlik sağlamış olmaktadır.
250
250