Page 246 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 246
EK 3: Biyoloji 9 (9.3.1.1.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 20 dakika
Ölçme ve Değerlendirme Kâğıdı
A. Aşağıda verilen kavramları uygun boşluklara yazarak soruları cevaplayınız.
Taksonomi Homolog organ Sınıflandırma Doğal sınıflandırma
Newton Aristo Yapay sınıflandırma Analog organ
• Doğadaki canlıların benzerliklerine, farklılıklarına, akrabalık derecelerine göre gruplandırılmasına
denir.
• Canlıların dış görünüşüne ve yaşadıkları çevreye göre yapılan sınıflandırmaya
denir.
• Canlıların köken benzerlikleri ve akrabalık derecelerine göre yapılan sınıflandırmaya
denir.
• Kökenleri aynı görevleri farklı ya da aynı olan organlara denir.
• Kökenleri farklı görevleri aynı olan organlara denir.
• Canlıların sınıflandırılması ilk olarak tarafından yapılmıştır.
B. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
4-ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 1. Tarihte bilinen ilk sınıflandırmayı yapan Aristo ile ilgili
(Sorular kazanıma göre seçilerek https://ogmmateryal.eba.gov.tr adresinden alınmıştır.)
I. Canlıları bitkiler ve hayvanlar olarak sınıflandırmıştır.
II. Hayvanları karada, suda ve havada yaşayanlar olarak sınıflandırmıştır.
III. Bitkileri, tohumlu ve tohumsuz olarak sınıflandırmıştır.
IV. Yapay (ampirik) sınıflandırma yapmıştır.
bilgilerden hangileri yanlıştır?
A) Yalnız I B) Yalnız III C) I, II ve III D) I, II ve IV E) II, III ve IV
2. Yapay sınıflandırma yapılırken
I. Canlının dış görünüşüne bakılır.
II. Kökenleri farklı, görevleri aynı organlara bakılır.
III. Kökenleri aynı görevleri farklı organlara bakılır.
bilgilerden hangileri doğrudur?
A) Yalnız I B) Yalnız lll C) l ve II D) I ve IIl E) I, II ve lll
3. Aşağıdakilerden hangisi homolog organlara örnek verilebilir?
A) Kelebeğin kanadı, balinanın yüzgeci
B) Yarasanın kanadı, insanın kolu
C) Köpek balığının yüzgeci, arının kanadı
D) Atın ön bacağı, karıncanın bacağı
E) Tavşanın bacağı, çekirgenin bacağı
Kazanımın basamağına uygun hazırlanan bu ölçme ve değerlendirme çalışması ile çeşitli yöntemler kullanılarak
öğrencilerin farklı zorluk düzeyindeki öğrenmelerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
245
245