Page 249 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 249
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretmen, konuya giriş yapmak için görselleri kullanarak öğrencilerin ilgi ve meraklarını uyandırır, konuya
dikkat çeker. Öğrencilerin verilen görselleri incelemeleri istenir. Daha sonra aşağıdaki sorular yöneltilir.
1-EMPATİ KURMA
1. Bir yiyecek veya eşya üretildiği yerden evinize taşınana kadar hangi ulaşım aşamalarından geçer?
2. Gıda sektöründe kullanılan bir eşyanın üretiminde görev alan bir yetkili olsaydınız bu eşyanın nakliyesinde
hangi enerji tiplerine ihtiyaç duyardınız?
3. Çevreye duyarlı bir birey olarak kullanılan enerjinin seçiminde hangi kriterleri arardınız?
Aşağıdaki metin öğrencilere sunulur. Metin etkileşimli tahtada gösterilebilir veya kâğıtlara basılarak her bir
öğrencinin metne erişimi sağlanır. Metin bir öğrenci tarafından sesli okunur. Bu sırada öğrencilerden enerji
üretim mekanizması ve açığa çıkan enerji miktarlarına dikkat etmeleri ve bu kısımlarla ilgili not almaları istenir.
Metinden yararlanarak öğrencilerin konu ile ilgili düşünceleri alınır. Böylece dersin ilerleyen aşamalarında
kaynak malzeme olarak kullanılabilecek bilgi ve anlayışların toparlanması sağlanır.
Bu soru ile kullanılacak enerji seçiminde nelere dikkat edileceği ile ilgili öğrenciye düşünme fırsatı verilerek
güncel olan bir konuda duyarlı olması beklenmiş ve sorumluluk kök değeri işe koşulmuştur.
Bu soru ile tüketilen bir yiyecek maddesi veya kullanılan bir eşyanın çevreye neye mal olabileceği ile ilgili
dikkat çekilmesi sağlanır.
248
248