Page 248 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 248
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3 Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
EK 3: Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Biyoloji Sınıf Düzeyi 10. Sınıf Süre 4 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu Güncel Çevre Sorunları ve İnsan
Kazanım(lar) 10.3.2.3. Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik
çözüm önerilerinde bulunur.
a) Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesi için yapılan çalışmalara
örnekler verilir.
b) Yerel ve küresel boyutta çevreye zarar veren insan faaliyetlerinin tartışılması
sağlanır.
c) Çevre kirliliğinin önlenmesinde biyolojinin diğer disiplinler ile nasıl ilişkilendi-
rildiğine örnekler verir
Anahtar Kavramlar Çevre sorunu
Öğretim Yöntem / Teknikleri Tartışma, soru- cevap, problem çözme, vızıltı grupları
Gerekli Materyaller • Tahta, kâğıt ve kalem, etkileşimli tahta veya projeksiyon, prototip için gerekli
olanlar, Ek-1 Grup değerlendirme formu
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_
temelli/10/biyoloji/index.html#p=129
Disiplinler Arası İlişkiler Kimya dersinden “çevre kimyası” konusu ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Öz denetim, sorumluluk, saygı, vatanseverlik
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde yetkinlik, inisiyatif alma ve girişimcilik, öğrenmeyi öğrenme
Beceriler Alan becerileri
• Çıkarım yapma becerisi
• Gözlem yapma becerisi
• Verileri toplama becerisi
• İletişim becerileri
• Akıl yürütme becerisi
Genel Beceriler
• Eleştirel düşünme becerisi
• Problem çözme becerisi
• Yaratıcı düşünme ve inovasyon becerisi
• İş birliği becerisi
247
247