Page 253 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 253

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 3: Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği


                Öğretmen sınıfta fikir üretme aşamasında oluşturduğu 3 gruba edindikleri bilgileri somutlaştırmaları için aşa-
                ğıdaki kriterleri kullanarak “Çevreye duyarlı bir enerji üretimi” temalı 50X70 cm ebatlarında bir işletme prototi-
                pi tasarlamalarını ister (bir fabrika, okul, hastane vb.).

                Tasarlanan prototipte
                •  Sanayi, ev ve araçlarda kullanılan fosil yakıtların azaltılması,
            4-PROTOTİP GELİŞTİRME  •  Enerji üretiminde kullanılan yakıtların çevreye verdiği zararların azaltılması ile ilgili çalışmalar yapılması
                •  Enerji kaynaklarının sürdürülebilir olması,

                 beklenir.
                 (Bu prototip okul çatısına güneş paneli kurmak gibi bir çalışma olabilir.)
                 -  İstenen kriterlerin sağlanması için gruplarda görev dağılımı yapılır.
                 -  Bu dağılımda prototipin hazırlanacağı yer seçimi ve araştırma yapma, enerji üretim tekniklerini öğrenme
                   ve ürün tasarımı görevleri olacaktır.
                (Öğretmen, her öğrencinin duygusal, bilişsel ve motor becerilerini de göz önüne alarak iş birlikli çalışmada
                uygun görev dağılımları yapmaya yardımcı olur.)

                Öğrencilerle yapacakları çalışmanın değerlendirilmesinde kullanılacak olan dereceli puanlama anahtarı pay-
                laşılır ve ölçütler birlikte incelenir.










               Öğrencilerin grup ile bir ürün ortaya koyması, ekip oluşturabilme ve bir arada çalışabilmeleri ile başta iş birliği be-
               cerisini geliştirirken grup içi öğrencilerin bütünlük içerisinde hareket edebilmesi saygı, öz denetim,  değerlerinin işe
               koşulmasını sağlamaktadır. Öğrenciler yaptıkları prototip ile yaratıcı düşünme ve inovasyon becerisini geliştirirken,
               bir problemin çözümünde gereken işi yapma ve karar alma ile inisiyatif alma, öğrenmeyi öğrenme gibi yetkinlikleri
               kazanması beklenmektedir.
               Prototipte, çevre sorunlarına buldukları çözümlerle problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerinin işe koşulacağı
               düşünülmektedir.






               Öğrencilerin yapacakları çalışmada hangi ölçütlere göre değerlendirileceği bilgisi süreçte verilmelidir. Dereceli pu-
               anlama anahtarının verilmesiyle öğrencilerin çalışmalarını yaparken ölçüter hakkında bilgi sahibi olmaları, gelişim ve
               ilerleme düzeylerini izleyebilmeleri amaçlanmıştır.






















      252
    252
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258