Page 255 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 255

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 3: Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği


                Sunum sonrasında her gruba prototipleri ile ilgili doğru ve yanlış yaptıkları basamaklar sorulur ve grupların bu
                konuda tartışmaları sağlanır.
                                             GRUP DEĞERLENDİRME FORMU
                Çalışmanın Adı:
                Öğrencinin Adı:
                Grup Üyeleri:
                Bu form yaptığınız grup çalışmasını verilen ölçütleri dikkate alarak değerlendirmeniz için hazırlanmıştır.
                Çalışma sırasında grup davranışınızda

                Fazlaca eksik varsa “Hiçbir Zaman”ı
                Biraz eksik varsa “Ara Sıra”yı
                Genel olarak tamamsa “Çoğu Zamanı”
                Eksiksizse “Her Zaman”ı işaretleyiniz.
                        Değerlendirme        Hiçbir   Ara   Çoğu    Her            Görüşler
                           Ölçütleri         Zaman   Sıra  Zaman Zaman
                Yardımlaşma
                Grup  üyeleri  etkinlik  sırasında  bir-
                biriyle yardımlaştı.
            5-DEĞERLENDİRME  Saygı

                Grup  üyeleri  etkinlik  sırasında  bir-
                birine saygılı davrandı.
                Katılım ve sorumlulukları paylaşma
                Gruptaki her öğrenci etkinlikle ilgili
                yapılması  gereken  sorumlulukları
                paylaştı.
                Danışma
                Grup  üyeleri  her  aşamada  birbirle-
                riyle görüş alışverişi yaptı.

                Projenin Uygulanabilirliği
                Projenin uygulanabilirliği yüksektir.

                 Grubunuz etkinlik sırasında ne gibi sorun-
                 larla karşılaştı?
                 Yapacağınız bir sonraki grup çalışmasının
                 daha iyi olması için önerileriniz nelerdir?
                 Öğretmen Yorumu

                   Grup değerlendirme formunun süreç içerisinde öğrenciler tarafından doldurulmasının istenmesi ile
                   süreci öğretmenin kontrol etmesinin sağlanması hedeflenmiştir. Ayrıca öğrencilerin arkadaşlarını, iyi
                   gözlem yaparak adil bir biçimde ve saygı kuralları dâhilinde değerlendirmesi istenerek öz denetim,
                   saygı ve sorumluluk değerlerinin öğrencilere kazandırılması planlanmıştır.


                Grafik: Karayolu yük ve yolcu taşımacılığının çevresel sürdürülebilirlik bakımından değerlendirilmesi ve Konya
                ili sera gazı emisyonunun hesaplanması, A. O. Dündar, a. Kolay, Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari
                Bilimler Fakültesi Dergisi,Yıl: 2021 Cilt-Sayı: 14(1) ss: 317-334

                 https://uyep.anadolu.edu.tr/makale/68-cin-yapay-gunesini-tamamliyor
                 https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/10/biyoloji/index.html#p=129

                Hazırlayan: Feyza Tuba EROĞLU
      254
    254
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260