Page 256 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 256
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3 Biyoloji 11 (11.1.3.3.-Analiz) Ders Planı Örneği
Öğretim Programı Okuryazarlığı
EK 3: Biyoloji 11 (11.1.3.3.-Analiz) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 1: Genel Bilgiler
Ders Biyoloji Sınıf Düzeyi 11. Sınıf Süre 2 ders saati
Öğrenme Alanı / Ünite / Konu İnsan Fizyolojisi / Sindirim Sistemi
Kazanım(lar) 11.1.3.3. Sindirim sisteminin sağlıklı yapısının korunması için yapılması gere-
kenlere ilişkin çıkarımlarda bulunur.
a) Fiziksel etkinliklerin sindirim sisteminin sağlığına olumlu etkisi belirtilir.
b) Tüketilen besinlerin temizliği, lif açısından zengin gıdalarla doğal beslenmenin
önemi vurgulanır.
c) Asitli içecekler tüketilmesinin ve fast food beslenmenin sindirim sistemi üze-
rindeki etkilerinin tartışılması sağlanır.
ç) Antibiyotik kullanımının bağırsak florasına etkileri ve bilinçsiz antibiyotik kul-
lanımının zararları belirtilir.
Anahtar Kavramlar Sindirim
Öğretim Yöntem / Teknikleri Tartışma, problem çözme, beyin fırtınası, soru-cevap, balık kılçığı, anlatım,
gözlem
Gerekli Materyaller Etkileşimli tahta, kalem, kâğıt, yarım paket kremasız bisküvi, 1 adet küçük
haşlanmış patates, yarım çay bardağı su, buzdolabı poşeti, diz altı ince çorap,
küçük boy leğen, bolca gazete, makas, kâğıt havlu rulosu ve eldiven
Disiplinler Arası İlişkiler Fiziksel etkinliklerin sindirim sisteminin sağlığına olumlu etkisi konusunda
beden eğitimi disiplininin ‘’Sağlıklı hayat için düzenli fiziksel etkinlikler yapar.’’
kazanımı ile ilişki kurulur.
Kök Değerler Sorumluluk
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme
Beceriler Alan becerileri
• Gözlem yapma becerisi
• Çıkarım yapma becerisi
• Deney düzeneği kurma ve yapma becerisi
• Değişkenleri belirleme becerisi
Genel Beceriler
• Eleştirel düşünme becerisi
• İletişim becerisi
• İş birliği becerisi
Biyoloji Dersi Öğretim Programı'nda yer alan anahtar kavramlar arasından seçilmiştir. Bu seçimde belirleyici
olan, anahtar kavramın kazanımla ilişkili olmasıdır.
255
255