Page 256 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 256

Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 3                 Biyoloji 11 (11.1.3.3.-Analiz) Ders Planı Örneği
                                                                                 Öğretim Programı Okuryazarlığı
                    EK 3: Biyoloji 11 (11.1.3.3.-Analiz) Ders Planı Örneği
              BÖLÜM 1: Genel Bilgiler

              Ders           Biyoloji    Sınıf Düzeyi   11. Sınıf       Süre           2 ders saati
              Öğrenme Alanı / Ünite / Konu  İnsan Fizyolojisi / Sindirim Sistemi

              Kazanım(lar)               11.1.3.3.  Sindirim  sisteminin  sağlıklı  yapısının  korunması  için  yapılması  gere-
                                         kenlere ilişkin çıkarımlarda bulunur.
                                         a)  Fiziksel etkinliklerin sindirim sisteminin sağlığına olumlu etkisi belirtilir.
                                         b)  Tüketilen besinlerin temizliği, lif açısından zengin gıdalarla doğal beslenmenin
                                            önemi vurgulanır.
                                         c)  Asitli içecekler tüketilmesinin ve fast food beslenmenin sindirim sistemi üze-
                                            rindeki etkilerinin tartışılması sağlanır.
                                         ç)  Antibiyotik kullanımının bağırsak florasına etkileri ve bilinçsiz antibiyotik kul-
                                            lanımının zararları belirtilir.

              Anahtar Kavramlar          Sindirim
              Öğretim Yöntem / Teknikleri  Tartışma, problem çözme, beyin fırtınası, soru-cevap, balık kılçığı, anlatım,
                                         gözlem

              Gerekli Materyaller        Etkileşimli tahta, kalem, kâğıt, yarım paket kremasız bisküvi, 1 adet küçük
                                         haşlanmış patates, yarım çay bardağı su, buzdolabı poşeti, diz altı ince çorap,
                                         küçük boy leğen, bolca gazete, makas, kâğıt havlu rulosu ve eldiven

              Disiplinler Arası İlişkiler  Fiziksel etkinliklerin sindirim sisteminin sağlığına olumlu etkisi konusunda
                                         beden eğitimi disiplininin ‘’Sağlıklı hayat için düzenli fiziksel etkinlikler yapar.’’
                                         kazanımı ile ilişki kurulur.
              Kök Değerler               Sorumluluk

              Anahtar Yetkinlikler       Ana dilde yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme
              Beceriler                  Alan becerileri
                                         •  Gözlem yapma becerisi
                                         •  Çıkarım yapma becerisi
                                         •  Deney düzeneği kurma ve yapma becerisi

                                         •  Değişkenleri belirleme becerisi
                                         Genel Beceriler
                                         •  Eleştirel düşünme becerisi
                                         •  İletişim becerisi
                                         •  İş birliği becerisi






                  Biyoloji Dersi Öğretim Programı'nda yer alan anahtar kavramlar arasından seçilmiştir. Bu seçimde belirleyici
                  olan, anahtar kavramın kazanımla ilişkili olmasıdır.








                                                                                                        255
                                                                                                         255
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261