Page 252 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 252

EK 3: Biyoloji 10 (10.3.2.3.-Yaratma) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Öğrencilerden kendilerine verilen sektörler hakkında aşağıda verilen soruları cevaplamaları istenir.


                                                             1. GRUP        2. GRUP        3. GRUP
                                                        (Elektrik ve ısınma)  (Taşımacılık)  (Sanayi)
                    Karbon salınımı nedir ve nasıl hesaplanır?

                    Sektörlerde  kullanılan  yakıt  türleri  (enerji
                    kaynakları) neler olabilir?  2
                    Sektörlerin neden olduğu CO  salınımını en
               3-FİKİR ÜRETME  aza indirmek için neler yapılması gerekir?

                    Sektörlerin  neden  olduğu  CO2  salınımında
                    insan faaliyetlerinin etkisi nedir?
                    Kullanılan  enerji  kaynakları  sürdürülebilir
                    midir?
                    Bu sektörler içerisinde çevre kirliliğinin ön-
                    lenmesi için yapılan çalışmalar var mıdır?



                   Ders esnasında cevaplanması istenen bu sorular son olarak tüm sınıf bazında tartışılır. Cevaplanamayan so-
                   rular daha sonraki ders için ödevlendirilebilir.






                   Tartışma sürecinde vızıltı grupları tekniği kullanılabilir. (Öğrencilerin 4- 6 kişilik gruplar hâlinde birbiriyle etkileşime
                   girerek verilen bir probleme tartışma yoluyla çözüm ürettikleri tekniktir.) Vızıltı tekniği ile öğrenciler grupların yaptığı
                   araştırmalar sonucu fikirlerini kendi aralarında tartışarak kendilerini ifade ederler. Fikir üretme ve değerlendirmenin
                   amaçlandığı tartışma sürecinde sınıfın tamamı tartışmaya katılacak ve kısa süre içinde tüm grubun fikirleri alına-
                   caktır. Böylece iletişim becerileri ve akıl yürütme gibi genel beceriler ve alan becerileri de işe koşulmak istenmiştir.
                   Olaylara çok yönlü, ön yargısız, tarafsız bakabilmeye yönelik tutum geliştirmeleri sağlanmaya çalışılır.




                    Bu madde ile kazanımın ‘’ a. Yerel ve küresel bağlamda çevre kirliliğinin önlenmesi için yapılan çalışmalara örnekler
                    verilir.’’ maddesinin karşılanması hedeflenmiştir.




                    Kullanılan  enerji  kaynaklarının  neler  olabileceği  düşündürülerek  sorgulatılması  ve  bu  yolla  eleştirel  düşünme
                    becerisinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. İlgili konuya çözüm önerilerinin bulunması problem çözme becerilerini
                    desteklemektedir. Ayrıca burada kazanımın “b. Yerel ve küresel boyutta çevreye zarar veren insan faaliyetlerinin
                    tartışılması sağlanır.” maddesi karşılanmış olmaktadır.



                   Burada öğrencilerin grafikten yararlanarak soruyu cevaplaması istenir. Böylece verileri toplama, işleme ve yorumlama
                   becerisi kazandırılması amaçlanır.








                                                                                                        251
                                                                                                         251
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257