Page 247 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 247

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 3: Biyoloji 9 (9.3.1.1.-Anlama) Ders Planı Örneği



                 5.  Sınıflandırma biliminin geliştirilmesiyle

                    I.  Canlıların ortak özelliklerinin belirlenmesi
                    II.  Canlıların birbirlerinden farklı özelliklerinin ortaya çıkarılması
                    III. Canlı çeşitliliği hakkında veri toplanması
                    sonuçlarından hangileri hedeflenmektedir?
                    A) Yalnız I                          B) Yalnız II                         C) I ve II                          D) I ve III                         E) I, II ve III

                 6.  Canlıların sınıflandırılmasında
                    I.  Protein benzerliği
                    II.  Embriyoloji
                    III. Kromozom sayısı

                    IV. Analog organlar
                    hangilerinin kullanılması ile bilimsel sınıflandırma kurallarına uyulmuş olur?
                    A) I ve II                          B) I ve III                          C) II ve III                          D) I, II ve IV                          E) I, II, III ve IV
            4-ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME  Sülün  5 1  Kelaynak  EK 1 - Çalışma Kâğıdı  3  Yılan boyun kuşu  4




                                                       2
                                                            Asya fili
                                                                            7
                                                                                                8
                                                       6
                                                            Anadolu leoparı
                                                                                Salep orkidesi
                                        Su kaplumbağası
                   Kardelen çiçeği
                                                       10
                                   9
                                                                           11
                                                                                                12
                   Asya aslanı
                                        Ankara keçisi
                                                            Akdeniz foku
                                                                                Bozayı
                Yukarıdaki numaralandırılmış kutucuklarda ülkemizde nesli tükenen ve tükenmekte olan canlı türleri veril-
                miştir. Bu göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
                1.  Hangi canlı türlerinin nesli tükenme tehlikesi altındadır?
                2.  Hangi canlı türlerinin nesli tükenmiştir?


                3.  Nesli tükenen canlılardan yola çıkarak biyoçeşitliliğin azalmasının nedenlerini tartışınız.



                Kaynakça
                 https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/system/files/makale/btd_ekim_47.pdf
                 https://webdosya.csb.gov.tr/db/destek/icerikler/07_nesl--tukenen_canl-lar_brosur-20191128080630.pdf
                 https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_calismalari/9y/biyoloji/index.html

                 https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/biyoloji/test-olustur?s=6&d=5&u=26&k=3466
                 https://tegmmateryal.eba.gov.tr/upload/uygulama/b07c0f09-99b0/
                 f499208a28c09886e751fd17ec774587006882cf.pdf

                Hazırlayanlar: Betül ZOR – U. Gürel YILMAZ





      246
    246
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252