Page 247 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 247
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Biyoloji 9 (9.3.1.1.-Anlama) Ders Planı Örneği
5. Sınıflandırma biliminin geliştirilmesiyle
I. Canlıların ortak özelliklerinin belirlenmesi
II. Canlıların birbirlerinden farklı özelliklerinin ortaya çıkarılması
III. Canlı çeşitliliği hakkında veri toplanması
sonuçlarından hangileri hedeflenmektedir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II D) I ve III E) I, II ve III
6. Canlıların sınıflandırılmasında
I. Protein benzerliği
II. Embriyoloji
III. Kromozom sayısı
IV. Analog organlar
hangilerinin kullanılması ile bilimsel sınıflandırma kurallarına uyulmuş olur?
A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve IV E) I, II, III ve IV
4-ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Sülün 5 1 Kelaynak EK 1 - Çalışma Kâğıdı 3 Yılan boyun kuşu 4
2
Asya fili
7
8
6
Anadolu leoparı
Salep orkidesi
Su kaplumbağası
Kardelen çiçeği
10
9
11
12
Asya aslanı
Ankara keçisi
Akdeniz foku
Bozayı
Yukarıdaki numaralandırılmış kutucuklarda ülkemizde nesli tükenen ve tükenmekte olan canlı türleri veril-
miştir. Bu göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Hangi canlı türlerinin nesli tükenme tehlikesi altındadır?
2. Hangi canlı türlerinin nesli tükenmiştir?
3. Nesli tükenen canlılardan yola çıkarak biyoçeşitliliğin azalmasının nedenlerini tartışınız.
Kaynakça
https://bilimteknik.tubitak.gov.tr/system/files/makale/btd_ekim_47.pdf
https://webdosya.csb.gov.tr/db/destek/icerikler/07_nesl--tukenen_canl-lar_brosur-20191128080630.pdf
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_calismalari/9y/biyoloji/index.html
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi/biyoloji/test-olustur?s=6&d=5&u=26&k=3466
https://tegmmateryal.eba.gov.tr/upload/uygulama/b07c0f09-99b0/
f499208a28c09886e751fd17ec774587006882cf.pdf
Hazırlayanlar: Betül ZOR – U. Gürel YILMAZ
246
246