Page 245 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 245

Öğretim Programı Okuryazarlığı                EK 3: Biyoloji 9 (9.3.1.1.-Anlama) Ders Planı Örneği


























            3-DERS İŞLENİŞİ






                Öğrencilerin konuyla ilgili süreçteki öğrenme eksikliklerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik
                ekte verilen  yapılandırılmış grid çalışması hazırlanmıştır. Öğrencilerin rastgele dağıtılmış kutucuklardaki kav-
                ramlardan seçim yaparak soruları cevaplaması ile yapılan bu çalışmada ayrıca sınıflandırma yapma becerisi-
                nin de ölçülmesi hedeflenmiştir.

                EK-1’de sunulan çalışma kâğıdı öğrencilere verilerek soruların cevaplanması istenir.
                EK-1 uygulandıktan sonra T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının hazırlamış olduğu broşür et-
                kileşimli tahtaya yansıtılarak öğrencilerin incelemesi sağlanır. İlgili broşüre aşağıda yer alan link aracılığıyla
                ulaşılabilir:
                 https://webdosya.csb.gov.tr/db/destek/icerikler/07_nesl--tukenen_canl-lar_brosur-20191128080630.pdf
                Broşür incelendikten sonra öğrencilerden ülkemizde nesli tehlike altında olan canlılara örnek vermeleri istenir.
                Öğrencilerle dört kişilik gruplar oluşturularak aşağıda linki verilen Biyoloji 9 Kavram Öğretimi 82 ve 83. etkin-
                likler yaptırılır.
                 https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_calismalari/9y/biyoloji/index.html


                 Kavram  öğretimi  etkinliklerinin  gruplar  hâlinde  yapılmasındaki  temel  amaç  öğrencilerdeki  iş  birliği  becerisinin
                 geliştirilmesidir. Öğrencilerin birlikte çalışarak, ortak bir amaç doğrultusunda bir etkinlik gerçekleştirmelerinin
                 onlarda iş birliği becerisini geliştirmesi beklenmektedir. Böylece öğrenciler hem kazanımla ilgili bilgilerini pekişti-
                 rirken hem de birlikte uyum içinde çalışma yeterliliği de kazanacaklardır.


                 Ekte sunulan çalışma kağıdı incelendiğinde öğrencilere nesli tükenen ve tükenmekte olan canlı türleri üzerinden
                 sorular sorulduğu ve bu canlı türlerinin neden azaldığına yönelik bir tartışma ortamı oluşturulduğu görülmekte-
                 dir. Nesli tükenmiş canlılar üzerinden oluşturulan bu etkinlikteki ilk amaç, 9.3.1.1. kazanımı için yapılan b açıkla-
                 masını karşılamaktır. İkinci olarak ise öğrencilere, biyoçeşitliliğin azalmasına yönelik nedenlerin öğrenciler tara-
                 fından tartışılarak, fikirlerin beyan edilmesi sırasında öğrencilerin birbirini saygı çerçevesi içinde dinlemelerinin
                 sağlanması amaçlanmıştır. Bu vesile ile öğrencilerde saygı değerinin geliştirilmesi beklenmektedir.

                 Öğrencilerin konuyla ilgili süreçteki öğrenme eksikliklerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik ekte
                 verilen  yapılandırılmış grid çalışması hazırlanmıştır. Öğrencilerin rastgele dağıtılmış kutucuklardaki kavramlar-
                 dan seçim yaparak soruları cevaplaması ile yapılan bu çalışmada ayrıca sınıflandırma yapma becerisinin de öl-
                 çülmesi hedeflenmiştir.

      244
    244
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250