Page 260 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 260

EK 3: Biyoloji 11 (11.1.3.3.-Analiz) Ders Planı Örneği       Öğretim Programı Okuryazarlığı


                   Tahminî Süre: 10 dakika
                   Konuyla ilgili öğrencilerin bilmesi gerekenleri ders işleniş şemasına uygun biçimde yaptığı çalışmalarla iliş-
                   kilendirerek verir. Bu bağlamda öğretmen
                   •  Fiziksel etkinliklerin sindirim sisteminin sağlığına olumlu etkisini belirterek tüketilen besinlerin temizliği,
                    lif açısından zengin gıdalarla doğal beslenmenin önemini vurgular.

                   •  Asitli içecekler tüketilmesinin ve fast food tarzı beslenmenin sindirim sistemine olumsuz etkilerinden
               5-KAPSAMINA ALMA/İLİŞKİLENDİRME  Dersin bu aşamasında akılcı antibiyotik kullanımı ile ilgili metin okutulur. Daha sonra öğrencilerin antibiyotik
                    bahseder.
                   •  Antibiyotik kullanımının bağırsak florasına etkilerini ve bilinçsiz antibiyotik kullanımının zararlarını belirtir.



                   kullanımının bağırsak florasına etkileri ve bilinçsiz antibiyotik kullanımının zararları hakkında verilen soruları
                   cevaplaması istenir. Böylece öğrencilerin bu aşamaya kadar öğrendiği konuları yeni bir durum ile ilişkilendir-
                   mesi beklenir.

                                             ANTİBİYOTİKLERİN AKILCI KULLANIMI
                   Antibiyotiklerin etkinliğinin sürdürülebilmesi için tek çare antibiyotiklerin akılcı kullanımıdır. Doğru antibiyotik
                   kullanımı için öncelikle, tanı açısından gerekli değerlendirme yapılmalıdır ve mikrobiyolojik olarak bakteriyel
                   bir enfeksiyonun varlığı ispatlanmalıdır. Sonrasında uygun kullanım açısından doğru tanı, doğru antibiyotik en
                   uygun yol ve etkin dozdur. Ayrıca, optimum aralıklarla ve uygun süreyle kullanılmalıdır.

                   Enfeksiyonun varlığı ispat edilmeden önsezi ya da ihtimalle antibiyotik tercih edilmesi, kültür sonucuna uygun
                   olmayan antibiyotik kullanımı, gerekli olmadığı hâlde aynı anda birden fazla antibiyotiğin kullanılması, yeter-
                   siz veya aşırı doz verilmesi antibiyotiklerin uygunsuz kullanımına örneklerdir. Antibiyotikler sadece bakteriyel
                   enfeksiyonlara karşı etkilidir. Yaygın olarak yanlış kullanımın gözlendiği soğuk algınlığı veya grip gibi virüslerin
                   neden olduğu enfeksiyonlar için çözüm değildirler.
                   Unutmayalım ki antibiyotikler; ateş düşürmez, ağrı dindirmez, virüslere bağlı enfeksiyonları tedavi edemez.
                   Antibiyotikleri doğru kullanma konusunda toplum olarak farkındalığımızı artırmamız gerekmektedir.






                      Fikir üretme ve değerlendirmenin amaçlandığı tartışma sürecinde sınıfın tamamı tartışmaya katılacak ve kısa
                      süre içinde tüm grubun fikirleri alınacaktır. Böylece iletişim becerisi de sağlanmak istenmiştir.







                      Kazanımın ‘’a’’, ‘’b’’ ve ‘’c’’ maddeleri ile bağlantı kurulur.






                      Burada amaç öğrencilerin eski bilgi ve yeni bilgiyi karşılaştırarak yeni bilgiye anlam kazandırmasına ve yorumla-
                      masına yardımcı olmaktır.









                                                                                                        259
                                                                                                         259
   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265