Page 265 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 265
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Biyoloji 12 (12.3.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği
BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci
Tahminî Süre: 10 dakika
Öğrencilere aşağıdaki görseller gösterilir ve sorular yöneltilir.
1-TEŞVİK ETME/GİRİŞ/MERAK UYANDIRMA 1. Akşamsefası bitkisinde çiçeklerin akşam açılıp gündüz kapanmasının nedeni ne olabilir?
2. Ayçiçeği bitkisinin güneşe yönelmesi ile akşamsefası bitkisinin hareketi arasındaki benzerlik ve farklılıklar
nelerdir?
3. Bitkilerin hareketine başka hangi örnekler verilebilir?
4. Bitki hareketlerine neden olan etkiler neler olabilir?
Sorular ve cevapları ile konuya dikkat çekilmesinin ardından bitkilerde başka hangi hareketlerin görüldüğü
sorularak cevaplar tahtaya yazılır. Yazılan örnekler değerlendirilir. Öğrencilerin bitki hareketlerine neden olan
etkileri ve bu etkilerin hareket yönü ile ilgisini keşfetmeleri sağlanır.
Bitkilerdeki hareketleri sınıflandırarak daha iyi anlayabilecekleri ve bu sayede bitki hareketlerini gözlemleye-
bilecekleri kontrollü deneyleri rahatlıkla tasarlayıp gerçekleştirebilecekleri hatırlatılır.
Görsel ve sorular, konuya dikkat çekmek ve konu ile ilgili motivasyon sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. So-
ru-cevap tekniği ile öğrencilerin ön bilgilerini fark edebilmeleri beklenmektedir. Kullanılan sorular incelendiğinde
öğrencilerin çıkarımlarda bulunmasını gerektiren sorular olduğu görülmektedir. Bunun sebebi, öğrencilerin ön
bilgilerini harekete geçirirken onların günlük hayatta karşılaştıkları bir durum üzerinde yorumlamada bulunarak
eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
264
264