Page 265 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 265

Öğretim Programı Okuryazarlığı              EK 3: Biyoloji 12 (12.3.1.3.-Uygulama) Ders Planı Örneği


           BÖLÜM 2: Öğrenme Öğretme Süreci

                Tahminî Süre: 10 dakika

                Öğrencilere aşağıdaki görseller gösterilir ve sorular yöneltilir.












             1-TEŞVİK ETME/GİRİŞ/MERAK UYANDIRMA   1.  Akşamsefası bitkisinde çiçeklerin akşam açılıp gündüz kapanmasının nedeni ne olabilir?


















                2.  Ayçiçeği bitkisinin güneşe yönelmesi ile akşamsefası bitkisinin hareketi arasındaki benzerlik ve farklılıklar
                  nelerdir?
                3.  Bitkilerin hareketine başka hangi örnekler verilebilir?
                4.  Bitki hareketlerine neden olan etkiler neler olabilir?

                Sorular ve cevapları ile konuya dikkat çekilmesinin ardından bitkilerde başka hangi hareketlerin görüldüğü
                sorularak cevaplar tahtaya yazılır. Yazılan örnekler değerlendirilir. Öğrencilerin bitki hareketlerine neden olan
                etkileri ve bu etkilerin hareket yönü ile ilgisini keşfetmeleri sağlanır.

                Bitkilerdeki hareketleri sınıflandırarak daha iyi anlayabilecekleri ve bu sayede bitki hareketlerini gözlemleye-
                bilecekleri kontrollü deneyleri rahatlıkla tasarlayıp gerçekleştirebilecekleri hatırlatılır.






                  Görsel ve sorular, konuya dikkat çekmek ve konu ile ilgili motivasyon sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. So-
                  ru-cevap tekniği ile öğrencilerin ön bilgilerini fark edebilmeleri beklenmektedir. Kullanılan sorular incelendiğinde
                  öğrencilerin çıkarımlarda bulunmasını gerektiren sorular olduğu görülmektedir. Bunun sebebi, öğrencilerin ön
                  bilgilerini harekete geçirirken onların günlük hayatta karşılaştıkları bir durum üzerinde yorumlamada bulunarak
                  eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.













      264
    264
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270