Page 92 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 92

Öğretim Programı Okuryazarlığı

                                                  KAYNAKÇA

          Akınoğlu, O., & Doğan, S. (2012). Eğitimde program geliştirme alanına yeni bir kavram önerisi: Program okuryazar-
          lığı. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 12-14 Eylül, İstanbul, Türkiye.

          Akyıldız, S. (2020). Öğretim programı okuryazarlığı kavramının kavramsal yönden analizi: Bir ölçek geliştirme ça-
          lışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(73). 315-332.
          Anderson, L. W. & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. New York: Longman.
          Aşıcı, M. (2009). Kişisel ve sosyal bir değer olarak okuryazarlık. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 9-26.

          Aydın, A. ve Çıtak, E. (2017). 2009 Felsefe öğretim programının program geliştirmenin temel öğeleri kapsamında
          değerlendirilmesi. Dört Öge, 11(1), 67-90.
          Bahar M., Nartgün, Z., DurmuĢ, S. ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen
          El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
          Başol, G. (2016). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

          Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. Teaching English as a se-
          cond or foreign language, 3, 415-428.
          Demirel, Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme “Kuramdan Uygulamaya”. 19.Baskı, Pegem Akademi Yayınları, An-
          kara.
          Deniz, K., ve Karagöl, E. (2018). Değerler eğitimi açısından ortaokul Türkçe ders kitapları. Zonguldak Bülent Ecevit
          Üniversitesi, Karaelmas Journal of Educational Sciences, 1, 244-225.
          Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

          Doğanay, A. (2012). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
          Erdamar, F. S. (2020). Sınıf öğretmenlerinin program okuryazarlık algıları ve ilkokul yöneticilerinin öğretmenlerin
          program okuryazarlık becerisine yönelik algılarının ilerlemeci felsefe bağlamında analizi. Doktora tezi. Fırat Üni-
          versitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
          Ertürk, S. (1998). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A. Ş.

          Gelen, İ. (2017). P21- Program ve öğretimde 21.yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim
          Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
          Hamarat, E. (2019). 21.yüzyıl becerileri odağında Türkiye’de eğitim politikaları. Seta Analiz, 272, 1-24.
          Kahramanoğlu, R. (2019). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığına yönelik yeterlik düzeyleri üzerine bir
          inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 827-840.

          Karataş, K. (Ed.). (2021). Eğitim ve 21.Yüzyıl Becerileri. Ankara: Nobel Yayınevi.
          Kilpatrick, J. (2009). The mathematics teacher and curriculum change. PNA, 3(3), 107-121.

          Kuyubaşıoğlu, R. M. (2019). Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı yeterliklerinin incelenmesi. Yüksek lisans
          tezi. Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.

          Milli  Eğitim  Bakanlığı  (MEB).  (2017).  Müfredatta  Yenileme  ve  Değişiklik  Çalışmalarımız  Üzerine...  (18  Temmuz
          2017  tarihli  basın  açıklaması),  Ankara.  https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_
          aciklamasi-program.pdf Erişim tarihi: 05.05.2022

          Nasırcı, H. (2022). Sınıf öğretmenlerinin eğitim programı okuryazarlığı yeterliliklerinin incelenmesi. Doktora tezi.
          Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.




      90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97