Page 97 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 97
EK 1: Matematik 9 (9.1.1.2.-Anlama) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Tahminî Süre: 30 dakika
Şekil 1 ve Şekil 2'de verilen devreler tahtaya çizilir. K ile L anahtarlarının açık veya kapalı olma durumlarına
göre lambanın yanıp yanmayacağı durumunun bileşik önermeler yardımıyla ifade edilebileceği vurgulanır.
K L Lamba Lamba
K L
Şekil 1: Paralel Bağlı Anahtarlar Şekil 2: Seri Bağlı Anahtarlar
Öğretmen p ile q önermelerini aşağıdaki gibi yazar:
2-GÜDÜLEME p: “K anahtarı kapalı iken lamba yanar.”
q: “L anahtarı kapalı iken lamba yanar.”
Daha sonra öğretmen Şekil 1'deki lambanın yanıp yanmama durumunun “p veya q” bileşik önermesi ile ifade
edilebileceğini, Şekil 2'deki lambanın yanıp yanmama durumunun ise “p ve q” bileşik önermesi ile ifade edilebi-
leceğini söyler. Devre tamamlanınca lambanın yanacağı vurgulanır. Daha sonra Şekil 1 ve Şekil 2'deki devrele-
rin altına aşağıdaki tablolar çizilir. Burada lambanın yanma durumunda bileşik önermenin doğruluk değerinin
1, aksi durumda 0 olduğunu ifade eder. Buna göre öğrencilerin tabloları doldurmaları sağlanır.
p q p veya q p q p ve q
1 1 1 1
1 0 1 0
0 1 0 1
0 0 0 0
95 95