Page 100 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 100
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 1: Matematik 9 (9.1.1.2.-Anlama) Ders Planı Örneği
Aşağıda linki verilen Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabındaki “SU VE HAYAT” adlı 13. etkinliğin aşağıda
bulunan kısmının öğrenciler tarafından çözülmesi sağlanır.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/beceri_temelli/9/matematik/index.
html#p=18
Ölçme ve değerlendirme, sadece sürecin sonunda kazanımın karşılanıp karşılanmadığına dair
yapılan bir aşama değildir, süreçte de öğretmen ve öğrencilere dönütler verebilmektedir. Bu
örnek sorularla, bir önceki adımda öğretilenlerin pekiştirilmesi ve eksik öğrenmelerin belirlene-
rek öğretim sürecine dair öğretmen ve öğrenciye dönüt vermesi amaçlanmaktadır. Bu örnekte,
karşılaşılan gerçek hayat durumuna ilişkin bir problemin bileşik önermeler ile
ilgili mevcut bilgiler kullanılarak çözüm yollarının üretilmesi ve böylece problem çözme beceri-
sinin işe koşulması amaçlanmıştır.
Örnek
Şekilde suyu aktarmak amacıyla depodan mahalleye kadar döşenen su borusuna, basınç ayarı için iki
farklı noktada takılmış vana gösterilmektedir.
1. vana Su deposu
Mahalle
2. vana
3-DERSİN İŞLENİŞİ s: "2 vana açıktır" önermelerinin doğruluk değerleri 1 olduğuna göre mahalleye su aktarmak için kulla-
r: "1. vana açıktır"
nılan vanaların açık/kapalı olma durumlarını ve suyun mahalleye ulaşıp ulaşmadığını tablodaki uygun
yerlere yazınız.
Tabloda verilen doğruluk değerini suyun mahalleye ulaşması durumunda 1, ulaşmaması durumunda
0 kabul ediniz.
Önermeler Mahalleye Su Ulaşır/Ulaşmaz Doğruluk Değeri
r∧s
r∧s'
r'∧s
r'∧s'
Çözüm
Önermeler Mahalleye Su Ulaşır/Ulaşmaz Doğruluk Değeri
r∧s Mahalleye su ulaşır. 1
r∧s' Mahalleye su ulaşmaz. 0
r'∧s Mahalleye su ulaşmaz. 0
r'∧s' Mahalleye su ulaşmaz. 0
98