Page 21 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 21

1. ETKİNLİK                   1.3. BEDEN EĞİTİMİNİN VE SPORUN

 BEDEN EĞİTİMİ İLE SPORU KARŞILAŞTIRIYORUM  GENEL VE ÖZEL AMAÇLARI
    Aşağıdaki ifadeleri beden eğitimi ve spor kavramlarıyla eşleştirerek örneklerdeki gibi
 işaretleyiniz.           1.3.1. Beden Eğitiminin Genel ve Özel Amaçları
 BEDEN EĞİTİMİ  SPOR     Beden eğitiminin genel amacı; öğrencilerin Atatürk ilkeleri ve inkılapları, Anayasa, Millî Eğitim
            Temel Kanunu ve Türk millî eğitiminin temel amaçları doğrultusunda gelişim özellikleri de göz önünde
 Eğitim aracıdır.  tutularak kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı, dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı, yaratıcı,

 Bilimdir.  x  x  üretken, millî kültür değerlerini ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş, Türk milletini çağdaş
            uygarlığın seçkin bir ortağı yapacak fertler olarak yetiştirilmesidir (Görsel 1.8).
 Müsabaka değildir.  x     Beden eğitimi, genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Genel eğitimin tamamlayıcısı olan beden
            eğitimi, aynı zamanda tüm kişiliğin eğitimidir.
 Zihinsel gelişim sağlar.

 Seyir aracı değildir.

 Kişiler arası ilişkiyi artırır.
 Yarışmadır.


 Fizik gücünü artırır.
 Yarışma değildir.

 Teknik içerir.

 Müsabakadır.  x

 Politika aracı değildir.

 Reklam aracıdır.
 Üretimi etkilemez.

 Meslek değildir.

 Eğlence aracıdır.

 Üretimi artırır.
                                               Görsel 1.8: Beden eğitimi ve spor dersi
 Seyir aracıdır.

 Politika aracıdır.
                    Beden Eğitiminin Genel Amaçları
 Meslektir.
             1.  Kişinin sağlığının gelişmesine yardım etmek, onu dayanıklı hâle getirmek, sosyal ve kültürel çevresini
 Reklam aracı değildir.  geliştirmek, beslenme ve beslenmeden kaynaklanan ve doğuştan gelen vücut bozukluklarını önle-
               meye çalışmak
             2.  Kişiye günlük yaşamın gerektirdiği biyolojik bir duruş ve hareket biçimi kazandırmak
             3.  Beden eğitimi egzersizleri ile kişilerin güzellik duygusunun gelişmesine yardım etmek
             4.  Öğrencilerde kendine güven, kendini kontrol, çabuk karar verme, iş birliği yapma, doğruluk, özgeci-
               lik, disiplin gibi kişisel ve toplumsal alışkanlıklar kazandırmak
             5.  Sağlıklı ve mutlu bir yaşam için bir istenç (irade) ve istek uyandırmak
             6.  Hareket etmekten zevk ve haz duymayı istek ve alışkanlık hâline getirmek
             7.  Doğaya sevgi, ülkeye bağlılık ve sevgi duygusunu geliştirmek
             8.  Okul dışı etkinliklere katılmaya teşvik etmek







 18  BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR                                                                           BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR  19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26