Page 37 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 37
Rekreasyon Bölümünün Amaçları Spor Yöneticiliği
• Hem kamu hem de özel sektörün spor, sağlık ve rekreasyon kuruluşlarında istihdam edilebilecek Spor yöneticiliği bölümünün ama-
kaliteli bireyler yetiştirmek cı, spor alanında ihtiyaç duyulan yöneticileri
• Rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilecek yeterli bilgi birikimine ve beceriye sahip, donanımlı rek- yetiştirmektir (Görsel 1.25). Spor yöneticiliği
reasyon terapistlerini yetiştirmek mezunları, Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez
• Sağlıklı bir toplum için bireysel sağlık ve fitness yönetimi konusunda uzman bireyler yetiştirmek ve taşra teşkilatının öğrenim ve uzmanlık alan-
• Engelli bireylerin topluma kazandırılmasında rekreasyon terapisi faaliyetlerini planlayabilecek ve larına uygun hizmet birimlerinde çalışabilirler.
yönetebilecek donanıma sahip liderler yetiştirmek Turistik otel, motel ve tesislerde değişik düzey-
• Yaşlılara yönelik gerontoloji alanında rekreasyon faaliyetleri planlayacak, yürütecek ve bu faaliyetle- de yönetici olarak, özel spor salonları kuruluşlar
re rehberlik edecek lider elemanlar yetiştirmek ve işletmelerde sağlıklı yaşam adıyla toplumsal
• Özel sağlık kulüpleri ve fitness merkezlerinin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde, bu tesislerde yaşamda yer alan faaliyetlerin organizasyon ve
çalışabilecek spor, sağlık ve rekreasyon elemanları yetiştirmek uygulamalarında görev alabilirler. Beş yüzden
• Rekreasyon, spor, sağlık ve doğa turizmi alanında profesyonel rehberler yetiştirmek fazla işçi ve memur çalıştıran özel kuruluşlarda
• Geleceğin rekreasyon liderlerine yenilikçi yaklaşımlarla rekreasyon ve serbest zaman planlama be- ve kamu kuruluşlarında ayrıca yerel yönetimle- Görsel 1.25: Spor yöneticiliği
cerisi kazandırılmasını sağlamak rin ilgili kadrolarında yönetici olarak çalışabilir-
• Rekreasyon turizm hizmetleri ve rekreasyon terapisi alanındaki kavram ve kuramların öğrenilmesine ler. Herhangi bir birimin sportif faaliyetlerinin organizasyon ve uygulamalarında profesyonel spor yöne-
yardımcı olmak ve bunların mesleki becerilere dönüşmesini sağlamak ticisi olarak görev alabilirler. Bölümün programında spor işletmeciliği, yönetim ve organizasyon, spor
• Rekreasyon yönetimi, hareket bilimi ve fiziksel eğitim konusunda bütünsel yaklaşımlarla akademik hukuku, iletişim ve pazarlama gibi dersler ve konulara yer verilmektedir.
düzeyde eğitim sağlamak
• Rekreasyonda güvenlik, risk ve kalite yönetimi konusunda bilgi birikimi ve beceri sağlamak
• Rekreasyonda serbest zaman yönetimi, çağdaş yaklaşımlar ve kavramlar konularında yeterli bilgi ve Spor Yöneticiliği Bölümü Mezunlarının İş Olanakları
beceri donanımına sahip liderler yetiştirmek
• Fiziksel, sosyal, psikolojik ve egzersize dayalı doğaçlama tekniklerini hazırlama ve yürütme bilgi, be- GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ YEREL YÖNETİMLER DİĞER
cerisi kazanmış rekreasyonel rehberler yetiştirmek TMOK yöneticiliği ve Uzmanlık Spor pazarlamacısı
• Toplum açısından rekreatif faaliyetlerin tanınmasını sağlamak, boş ve serbest zaman kültürü oluş- Uzman
turmak Genel sekreter üyeliği Spor yöneticiliği Spor üretimcisi
• Rekreatif faaliyetler kapsamında dünyadaki yenilik ve gelişmelerin izlenmesini sağlamak ve bu alan- Şube müdürlüğü Kulüp başkanlığı ve Organizatörlük Üniversite yüksekokul
da bilimsel çalışmalar yapmak Daire müdürlüğü yöneticiliği Menajerlik yöneticiliği
• Yaratıcı, yardımsever, teknik bilgi ve beceriler açısından donanımlı iş gücü sağlamak üzere kaliteli bir İl müdürlüğü Spor vakıfları Danışmanlık Üniversite bölüm baş-
kanlığı
Tesis işletmecisi
Meslek örgütleri
eğitim programı yürütmek Kontrolörlük
• Rekreasyon hizmeti sağlayan kurum, kuruluş ya da işletmelerin tanınmasını sağlamak Danışmanlık Spor federasyonu üyeliği Daire başkanlığı
• Öğrencilerin rekreasyon operasyonlarıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamak Spor federasyonu baş- Şube müdürlüğü
• Rekreasyonel bir program ya da faaliyetin yürütülmesinde gerekli olan liderlik vasıflarının öne çıka- kanlığı
rılmasını ve geliştirilmesini sağlamak
• Toplumun yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunmak
3. ETKİNLİK 4. ETKİNLİK
DEĞERLER MESLEKLERİM
Beden eğitimi öğretmeninin hangi değerlere sahip olması gerektiğini arkadaşlarınızla tartışarak Üniversitelerin beden eğitimi ve spor bölümlerini ve bu bölümlerden mezun olanların
ulaştığınız sonuçları aşağıya yazınız. hangi meslekleri yapabileceklerini araştırarak aşağıya yazınız.
.........................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................... ..........................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................... ..........................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................... ..........................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................... ..........................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
34 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR 35