Page 37 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 37

Rekreasyon Bölümünün Amaçları  Spor Yöneticiliği

 •   Hem kamu hem de özel sektörün spor, sağlık ve rekreasyon kuruluşlarında istihdam edilebilecek      Spor yöneticiliği bölümünün ama-
 kaliteli bireyler yetiştirmek  cı, spor alanında ihtiyaç duyulan yöneticileri
 •   Rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilecek yeterli bilgi birikimine ve beceriye sahip, donanımlı rek-  yetiştirmektir  (Görsel 1.25). Spor yöneticiliği
 reasyon terapistlerini yetiştirmek  mezunları, Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez
 •   Sağlıklı bir toplum için bireysel sağlık ve fitness yönetimi konusunda uzman bireyler yetiştirmek  ve taşra teşkilatının öğrenim ve uzmanlık alan-
 •   Engelli bireylerin topluma kazandırılmasında rekreasyon terapisi faaliyetlerini planlayabilecek ve   larına uygun hizmet birimlerinde çalışabilirler.
 yönetebilecek donanıma sahip liderler yetiştirmek  Turistik otel, motel ve tesislerde değişik düzey-
 •   Yaşlılara yönelik gerontoloji alanında rekreasyon faaliyetleri planlayacak, yürütecek ve bu faaliyetle-  de yönetici olarak, özel spor salonları kuruluşlar
 re rehberlik edecek lider elemanlar yetiştirmek  ve işletmelerde sağlıklı yaşam adıyla toplumsal
 •   Özel sağlık kulüpleri ve fitness merkezlerinin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde, bu tesislerde   yaşamda yer alan faaliyetlerin organizasyon ve
 çalışabilecek spor, sağlık ve rekreasyon elemanları yetiştirmek  uygulamalarında görev alabilirler. Beş yüzden
 •   Rekreasyon, spor, sağlık ve doğa turizmi alanında profesyonel rehberler yetiştirmek  fazla işçi ve memur çalıştıran özel kuruluşlarda
 •   Geleceğin rekreasyon liderlerine yenilikçi yaklaşımlarla rekreasyon ve serbest zaman planlama be-  ve kamu kuruluşlarında ayrıca yerel yönetimle-  Görsel 1.25: Spor yöneticiliği
 cerisi kazandırılmasını sağlamak  rin ilgili kadrolarında yönetici olarak çalışabilir-
 •   Rekreasyon turizm hizmetleri ve rekreasyon terapisi alanındaki kavram ve kuramların öğrenilmesine   ler. Herhangi bir birimin sportif faaliyetlerinin organizasyon ve uygulamalarında profesyonel spor yöne-
 yardımcı olmak ve bunların mesleki becerilere dönüşmesini sağlamak  ticisi olarak görev alabilirler. Bölümün programında spor işletmeciliği, yönetim ve organizasyon, spor
 •   Rekreasyon yönetimi, hareket bilimi ve fiziksel eğitim konusunda bütünsel yaklaşımlarla akademik   hukuku, iletişim ve pazarlama gibi dersler ve konulara yer verilmektedir.
 düzeyde eğitim sağlamak
 •   Rekreasyonda güvenlik, risk ve kalite yönetimi konusunda bilgi birikimi ve beceri sağlamak
 •   Rekreasyonda serbest zaman yönetimi, çağdaş yaklaşımlar ve kavramlar konularında yeterli bilgi ve   Spor Yöneticiliği Bölümü Mezunlarının İş Olanakları
 beceri donanımına sahip liderler yetiştirmek
 •   Fiziksel, sosyal, psikolojik ve egzersize dayalı doğaçlama tekniklerini hazırlama ve yürütme bilgi, be-  GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI   SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ   YEREL YÖNETİMLER    DİĞER
 cerisi kazanmış rekreasyonel rehberler yetiştirmek  TMOK yöneticiliği ve   Uzmanlık   Spor pazarlamacısı
 •   Toplum açısından rekreatif faaliyetlerin tanınmasını sağlamak, boş ve serbest zaman kültürü oluş-  Uzman
 turmak     Genel sekreter          üyeliği                Spor yöneticiliği       Spor üretimcisi
 •   Rekreatif faaliyetler kapsamında dünyadaki yenilik ve gelişmelerin izlenmesini sağlamak ve bu alan-  Şube müdürlüğü   Kulüp başkanlığı ve   Organizatörlük   Üniversite yüksekokul
 da bilimsel çalışmalar yapmak  Daire müdürlüğü   yöneticiliği   Menajerlik        yöneticiliği
 •   Yaratıcı, yardımsever, teknik bilgi ve beceriler açısından donanımlı iş gücü sağlamak üzere kaliteli bir   İl müdürlüğü   Spor vakıfları   Danışmanlık  Üniversite bölüm baş-
                                                                                   kanlığı
                                                           Tesis işletmecisi
                                    Meslek örgütleri
 eğitim programı yürütmek  Kontrolörlük
 •   Rekreasyon hizmeti sağlayan kurum, kuruluş ya da işletmelerin tanınmasını sağlamak  Danışmanlık  Spor federasyonu üyeliği   Daire başkanlığı
 •   Öğrencilerin rekreasyon operasyonlarıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamak  Spor federasyonu baş-  Şube müdürlüğü
 •   Rekreasyonel bir program ya da faaliyetin yürütülmesinde gerekli olan liderlik vasıflarının öne çıka-  kanlığı
 rılmasını ve geliştirilmesini sağlamak
 •   Toplumun yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunmak




 3. ETKİNLİK    4. ETKİNLİK

 DEĞERLER       MESLEKLERİM
    Beden eğitimi öğretmeninin hangi değerlere sahip olması gerektiğini arkadaşlarınızla tartışarak      Üniversitelerin beden eğitimi ve spor bölümlerini ve bu bölümlerden mezun olanların
 ulaştığınız sonuçları aşağıya yazınız.  hangi meslekleri yapabileceklerini araştırarak aşağıya yazınız.
                       .........................................................................................................................................................................................
    .........................................................................................................................................................................................  ..........................................................................................................................................................................................................
 ..........................................................................................................................................................................................................  ..........................................................................................................................................................................................................
 ..........................................................................................................................................................................................................  ..........................................................................................................................................................................................................
 ..........................................................................................................................................................................................................  ..........................................................................................................................................................................................................
 ..........................................................................................................................................................................................................









 34  BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR                                                                           BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR  35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42