Page 36 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 36
Rekreasyon Bölümünün Amaçları
• Hem kamu hem de özel sektörün spor, sağlık ve rekreasyon kuruluşlarında istihdam edilebilecek
kaliteli bireyler yetiştirmek
• Rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilecek yeterli bilgi birikimine ve beceriye sahip, donanımlı rek-
reasyon terapistlerini yetiştirmek
• Sağlıklı bir toplum için bireysel sağlık ve fitness yönetimi konusunda uzman bireyler yetiştirmek
• Engelli bireylerin topluma kazandırılmasında rekreasyon terapisi faaliyetlerini planlayabilecek ve
yönetebilecek donanıma sahip liderler yetiştirmek
• Yaşlılara yönelik gerontoloji alanında rekreasyon faaliyetleri planlayacak, yürütecek ve bu faaliyetle-
re rehberlik edecek lider elemanlar yetiştirmek
• Özel sağlık kulüpleri ve fitness merkezlerinin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde, bu tesislerde
çalışabilecek spor, sağlık ve rekreasyon elemanları yetiştirmek
• Rekreasyon, spor, sağlık ve doğa turizmi alanında profesyonel rehberler yetiştirmek
• Geleceğin rekreasyon liderlerine yenilikçi yaklaşımlarla rekreasyon ve serbest zaman planlama be-
cerisi kazandırılmasını sağlamak
• Rekreasyon turizm hizmetleri ve rekreasyon terapisi alanındaki kavram ve kuramların öğrenilmesine
yardımcı olmak ve bunların mesleki becerilere dönüşmesini sağlamak
• Rekreasyon yönetimi, hareket bilimi ve fiziksel eğitim konusunda bütünsel yaklaşımlarla akademik
düzeyde eğitim sağlamak
• Rekreasyonda güvenlik, risk ve kalite yönetimi konusunda bilgi birikimi ve beceri sağlamak
• Rekreasyonda serbest zaman yönetimi, çağdaş yaklaşımlar ve kavramlar konularında yeterli bilgi ve
beceri donanımına sahip liderler yetiştirmek
• Fiziksel, sosyal, psikolojik ve egzersize dayalı doğaçlama tekniklerini hazırlama ve yürütme bilgi, be-
cerisi kazanmış rekreasyonel rehberler yetiştirmek
• Toplum açısından rekreatif faaliyetlerin tanınmasını sağlamak, boş ve serbest zaman kültürü oluş-
turmak
• Rekreatif faaliyetler kapsamında dünyadaki yenilik ve gelişmelerin izlenmesini sağlamak ve bu alan-
da bilimsel çalışmalar yapmak
• Yaratıcı, yardımsever, teknik bilgi ve beceriler açısından donanımlı iş gücü sağlamak üzere kaliteli bir
eğitim programı yürütmek
• Rekreasyon hizmeti sağlayan kurum, kuruluş ya da işletmelerin tanınmasını sağlamak
• Öğrencilerin rekreasyon operasyonlarıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamak
• Rekreasyonel bir program ya da faaliyetin yürütülmesinde gerekli olan liderlik vasıflarının öne çıka-
rılmasını ve geliştirilmesini sağlamak
• Toplumun yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunmak
3. ETKİNLİK
DEĞERLER
Beden eğitimi öğretmeninin hangi değerlere sahip olması gerektiğini arkadaşlarınızla tartışarak
ulaştığınız sonuçları aşağıya yazınız.
.........................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................
34 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR