Page 36 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 36

Rekreasyon Bölümünün Amaçları

               •   Hem kamu hem de özel sektörün spor, sağlık ve rekreasyon kuruluşlarında istihdam edilebilecek
                   kaliteli bireyler yetiştirmek
               •   Rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilecek yeterli bilgi birikimine ve beceriye sahip, donanımlı rek-
                   reasyon terapistlerini yetiştirmek
               •   Sağlıklı bir toplum için bireysel sağlık ve fitness yönetimi konusunda uzman bireyler yetiştirmek
               •   Engelli bireylerin topluma kazandırılmasında rekreasyon terapisi faaliyetlerini planlayabilecek ve
                   yönetebilecek donanıma sahip liderler yetiştirmek
               •   Yaşlılara yönelik gerontoloji alanında rekreasyon faaliyetleri planlayacak, yürütecek ve bu faaliyetle-
                   re rehberlik edecek lider elemanlar yetiştirmek
               •   Özel sağlık kulüpleri ve fitness merkezlerinin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde, bu tesislerde
                   çalışabilecek spor, sağlık ve rekreasyon elemanları yetiştirmek
               •   Rekreasyon, spor, sağlık ve doğa turizmi alanında profesyonel rehberler yetiştirmek
               •   Geleceğin rekreasyon liderlerine yenilikçi yaklaşımlarla rekreasyon ve serbest zaman planlama be-
                   cerisi kazandırılmasını sağlamak
               •   Rekreasyon turizm hizmetleri ve rekreasyon terapisi alanındaki kavram ve kuramların öğrenilmesine
                   yardımcı olmak ve bunların mesleki becerilere dönüşmesini sağlamak
               •   Rekreasyon yönetimi, hareket bilimi ve fiziksel eğitim konusunda bütünsel yaklaşımlarla akademik
                   düzeyde eğitim sağlamak
               •   Rekreasyonda güvenlik, risk ve kalite yönetimi konusunda bilgi birikimi ve beceri sağlamak
               •   Rekreasyonda serbest zaman yönetimi, çağdaş yaklaşımlar ve kavramlar konularında yeterli bilgi ve
                   beceri donanımına sahip liderler yetiştirmek
               •   Fiziksel, sosyal, psikolojik ve egzersize dayalı doğaçlama tekniklerini hazırlama ve yürütme bilgi, be-
                   cerisi kazanmış rekreasyonel rehberler yetiştirmek
               •   Toplum açısından rekreatif faaliyetlerin tanınmasını sağlamak, boş ve serbest zaman kültürü oluş-
                   turmak
               •   Rekreatif faaliyetler kapsamında dünyadaki yenilik ve gelişmelerin izlenmesini sağlamak ve bu alan-
                   da bilimsel çalışmalar yapmak
               •   Yaratıcı, yardımsever, teknik bilgi ve beceriler açısından donanımlı iş gücü sağlamak üzere kaliteli bir
                   eğitim programı yürütmek
               •   Rekreasyon hizmeti sağlayan kurum, kuruluş ya da işletmelerin tanınmasını sağlamak
               •   Öğrencilerin rekreasyon operasyonlarıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olmalarını sağlamak
               •   Rekreasyonel bir program ya da faaliyetin yürütülmesinde gerekli olan liderlik vasıflarının öne çıka-
                   rılmasını ve geliştirilmesini sağlamak
               •   Toplumun yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunmak




                   3. ETKİNLİK

                   DEĞERLER
                          Beden eğitimi öğretmeninin hangi değerlere sahip olması gerektiğini arkadaşlarınızla tartışarak
                   ulaştığınız sonuçları aşağıya yazınız.

                          .........................................................................................................................................................................................
                   ..........................................................................................................................................................................................................
                   ..........................................................................................................................................................................................................
                   ..........................................................................................................................................................................................................
                   ..........................................................................................................................................................................................................









      34  BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41