Page 31 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 31

1.5. BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN MESLEK ALANLARI     Türkiye’de çok yakın zamana kadar sporla ilgili meslek alanı olarak sadece beden eğitimi öğ-
            retmenliği ve spor antrenörlüğü bulunmaktaydı. Bugünse bu meslek dalları kendi içerisinde yeni alt
    Kişinin geçimini temin edebilmek için çalıştığı işe veya bir iş yapabilmek için sahip olduğu nite-  dallara ayrılmış ve birçok iş alanı kendini göstermeye başlamıştır. Örneğin günümüzde beden eğitimi
 liklere meslek denir. İyi bir meslek ancak iyi bir eğitimle sağlanabilir. Bu eğitimin de sürekli olması gere-  öğretmenliği, yalnız Millî Eğitim Bakanlığının temel ve orta dereceli okullarında değil özel ve askerî kuru-
 kir. Çünkü bilim ve teknoloji hızla değişmektedir. Değişimi yakalayabilmek için de kişinin sürekli olarak   luşlar ile turizm sektöründe birçok değişik branşın spor öğretmenliği şeklinde uygulanmaya başlanmış-
 kendini yenilemesi ve her türlü eğitim fırsatını değerlendirmesi gerekir.  tır. Antrenörlük de benzer şekilde yalnız bir spor kulübünü antrene etmek boyutundan çıkarak değişik
    Spor, tüm dünyada 10-  okulların serbest zaman programlarında okul takımlarının antrenörlüğünden özel spor salonlarında ya-
 15 yıl öncesine kıyasla çok farklı   pılan antrenörlük ve spor turizminde uygulanan spor dalları için gerekli elemanların çalıştıkları alanlara
 algılanmaya ve yapılmaya baş-  uzanmıştır.
 lanmıştır. Birbirinden çok fark-     Antrenörlük ve beden eğitimi öğretmenliğinin dışında spor muhabirliği, spor spikerliği, spor
 lı sportif etkinlikler, çok farklı   menajerliği, spor hekimliği, spor yazarlığı, spor fotoğrafçılığı, spor yayıncılığı gibi meslekler giderek gün-
 amaçlar için yapılır hâle gelmiş-  lük yaşamda belirginleşen alanlar olarak ortaya çıkmıştır (Görsel 1.17, 1.18, 1.19, 1.20).
 tir.  Tur kayağından kampçılığa,
 raftingden  yamaç  paraşütçü-
 lüğüne kadar birçok yeni spor
 dalı spor dağarcığına girmiştir
 (Görsel 1.15, 1.16). Aynı zaman-
 da değişen dünya ve yeni yaşam
 tarzlarına bağlı olarak insanların
 spora olan yaklaşımları da de-
 ğişmeye başlamıştır.
 Görsel 1.15: Rafting





                          Görsel 1.17: Spor fotoğrafçılığı                 Görsel 1.18: Spor hekimliği






















                          Görsel 1.19: Spor muhabirliği                    Görsel 1.20: Spor spikerliği





 Görsel 1.16: Kampçılık
                2. ETKİNLİK
    Spor dünyasındaki değişikliği ilginç bir şekilde yansıtan önemli kurumlardan biri de spor ala-
 nında meslek adamı yetiştiren okullardır. Son yıllarda bu okulların sayı, nitelik ve niceliklerinde büyük   RÖPORTAJ
 değişiklikler olmuş, spor alanında uzman yetiştirmek üzere açılan fakülte ve yüksekokul sayısında büyük      Okulunuzda veya ilinizde bulunan bir beden eğitimi öğretmeni ile röportaj yapınız.
 bir artış gözlemlenmiştir. Toplumda sporun yeniden yorumlanmasıyla birlikte  “Nasıl eleman yetiştir-  Beden eğitimi öğretmeninin mesleğe nasıl başladığını ve hangi alanlarda çalışmalar yaptığını
 melidir?” tartışması da ortaya çıkmış ve bununla birlikte spor okullarında yeni bölümler, yeni ana bilim
 dalları açılmış ve yeni eğitim programları hazırlanmaya başlanmıştır.  hazırladığınız slayt eşliğinde sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.






 28  BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR                                                                           BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR  29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36