Page 33 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 33

1.5.1. Beden Eğitimi ve Sporun Meslek Alanları  Antrenörlük


 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği     Antrenörlük eğitimi bölümü, spor alanında ihtiyaç duyulan eğitimcileri yetiştirmektedir. Bölüm
            mezunları; Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez ve  taşra teşkilatlarında, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul-
    Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümleri, spor alanında büyük ihtiyaç duyulan nitelikli be-  larda, amatör ve profesyonel spor kulüplerinde antrenör ve yardımcı antrenör olarak çalışırlar. Ayrıca
 den eğitimi ve spor öğretmenlerini yetiştirmektedir (Görsel 1.21). Mezunları, Millî Eğitim Bakanlığına   özel spor salonlarında ve turizm sektöründe sportif aktivitelerin öğretilmesi ve organizasyonlarında gö-
 bağlı okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve dengi okullarda; Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez ve taşra teş-  rev alabilirler. Bölümün programında hareket ve antrenman, sporda psiko-sosyal alanlar ile spor yöneti-
 kilatlarında, engellilere yönelik spor merkezlerinde görev alabilmektedir. Bu bölümlerin programlarında   ciliği gibi spor bilimlerindeki teorik derslere ve uygulamalara yer verilir.
 genel kültür, spor alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi kapsamındaki ders ve uygulamalara yer verilir.     Antrenörlük bölümü; seçilen spor dalında uzman, insanları seven, iletişim becerisi yüksek, dışa
            dönük, öz disiplini gelişmiş, kendine bağlı grubu yönetip yönlendirebilecek liderlik özelliklerine sahip,
            yeniliklere açık, yaratıcı kişiler yetiştirmektedir. Bölümde ağırlıklı olarak hareket eğitimi alanında eğitim
            ve öğretim verilmektedir.
                    Bu bölüm mezunları, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı il ve ilçe müdürlüklerinde kadrolu olarak,
            özel ve resmî okullarda, özel ve resmî kurum ve kuruluşlara bağlı spor kulüplerinde, amatör ve profes-
            yonel liglerdeki spor kulüplerinde, üniversitelerde, sporcu eğitim merkezlerinde, özel spor kurslarında
            sözleşmeli, kadrolu veya fahri antrenör olarak amatör veya profesyonel statüde görev alabilmektedirler
            (Görsel 1.22).



















 Görsel 1.21: Beden eğitimi öğretmeni




 Beden Eğitimi Öğretmenliği Programının Amacı
    Beden eğitimi ve spor öğretmenliği programının amacı, insanın fizyolojik ve psikolojik olarak
 sağlıklı bir şekilde gelişimini sağlamak, sporu kitlelere yaymak ve sevdirmektir. Bunun yanında Türk spo-
 runun ve sporcusunun  uluslararası alanlarda başarılı olmasını sağlayacak niteliklere sahip, nitelikli ve
 çağdaş eğiticiler yetiştirmektir.
    Beden eğitimi ve spor programına girmek için öncelikle sporun belli bir dalında yetenekli olmak
 gereklidir. Ayrıca bu alanda çalışacakların bir anlamda eğitici olarak görev yapacakları için insanlarla iyi   Görsel 1.22: Antrenör
 iletişim kurabilmek, sabırlı ve dayanıklı olmak gibi özelliklere de sahip olmaları gerekir.



 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Mezunlarının İş Olanakları  Antrenörlük Bölümü Mezunlarının İş Olanakları

 ÖĞRETMENLİK  AKADEMİSYENLİK   DİĞER  ANTRENÖR   SPOR BİLİMCİSİ                  DİĞER
 Okul öncesi  Uzman okutman  Askerî okullar  Okullar   Araştırmacı     Sporculuk
 Temel eğitim  Araştırma görevlisi  Gençlik ve Spor Bakanlığı  Spor kulüpleri   Spor psikoloğu (mentör)   Menajerlik
 Ortaöğretim  Öğretim görevlisi  Gençlik merkezleri eğitim kampları  Özel şirketler   Kondisyoner   Masörlük
 Özel eğitim  Öğretim üyesi  Özel şirketler  Belediyeler   Spor analizcisi  Spor fizyoterapisti
            Spor merkezleri                                            Hakemlik
            Bireysel fitness danışmanlığı






 30  BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR                                                                           BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR  31
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38