Page 30 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 30
1.5. BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN MESLEK ALANLARI
Kişinin geçimini temin edebilmek için çalıştığı işe veya bir iş yapabilmek için sahip olduğu nite-
liklere meslek denir. İyi bir meslek ancak iyi bir eğitimle sağlanabilir. Bu eğitimin de sürekli olması gere-
kir. Çünkü bilim ve teknoloji hızla değişmektedir. Değişimi yakalayabilmek için de kişinin sürekli olarak
kendini yenilemesi ve her türlü eğitim fırsatını değerlendirmesi gerekir.
Spor, tüm dünyada 10-
15 yıl öncesine kıyasla çok farklı
algılanmaya ve yapılmaya baş-
lanmıştır. Birbirinden çok fark-
lı sportif etkinlikler, çok farklı
amaçlar için yapılır hâle gelmiş-
tir. Tur kayağından kampçılığa,
raftingden yamaç paraşütçü-
lüğüne kadar birçok yeni spor
dalı spor dağarcığına girmiştir
(Görsel 1.15, 1.16). Aynı zaman-
da değişen dünya ve yeni yaşam
tarzlarına bağlı olarak insanların
spora olan yaklaşımları da de-
ğişmeye başlamıştır.
Görsel 1.15: Rafting
Görsel 1.16: Kampçılık
Spor dünyasındaki değişikliği ilginç bir şekilde yansıtan önemli kurumlardan biri de spor ala-
nında meslek adamı yetiştiren okullardır. Son yıllarda bu okulların sayı, nitelik ve niceliklerinde büyük
değişiklikler olmuş, spor alanında uzman yetiştirmek üzere açılan fakülte ve yüksekokul sayısında büyük
bir artış gözlemlenmiştir. Toplumda sporun yeniden yorumlanmasıyla birlikte “Nasıl eleman yetiştir-
melidir?” tartışması da ortaya çıkmış ve bununla birlikte spor okullarında yeni bölümler, yeni ana bilim
dalları açılmış ve yeni eğitim programları hazırlanmaya başlanmıştır.
28 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR