Page 41 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 41
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI
A) Aşağıdaki ifadelerin karşısına doğru olanlar için "D", yanlış olanlar için "Y" yazınız. Yanlış olduğunu
düşündüğünüz ifadeleri düzelterek ilgili alanlara yazınız.
1. Beden eğitimi ve spor; insanın beden sağlığının korunmasını, karakter gelişiminin tamamlanmasını, moral ESKİ
ve verimliliğinin yükselmesini sağlayan tüm faaliyetleri kapsar. ( ) 2. ÜNİTE
......................................................................................................................................................................................................................... UYGARLIKLARDA
.........................................................................................................................................................................................................................
2. Beden eğitimi; oynamak, eğlenmek ve karşı karşıya gelmek için bireyler ve takımlar arasında yapılan fiziksel BEDEN EĞİTİMİ VE
çabaların tümüdür. ( )
.........................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................
SPOR
3. Tarih boyunca özellikle kadınlar ve çocuklar, kendilerini aile fertlerine karşı avlanma, beslenme, korunma ve
barınma gibi işlerde sorumlu saymışlar, bu nedenle bedenlerini her türlü mücadeleye hazır tutmak zorunda
hissetmişlerdir. ( )
.........................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................
B) Aşağıdaki açık uçlu soruların cevaplarını ilgili alanlara yazınız.
4. Beden eğitimi ve sporun fiziksel ve fizyolojik faydaları nelerdir?
.......................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................................
5. Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü mezunlarının iş olanakları nelerdir?
.........................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................
6. Beden eğitimi ve spor birbirini tamamlayan ortak amaçları olan iki kavram olmasına rağmen aralarında
çeşitli farklılıkları da mevcuttur. Bu farklılıklar nelerdir?
.........................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................................................................
C) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
7. Aşağıdakilerden hangisi beden eğitiminin genel amaçlarından biri değildir?
A) Günlük yaşamın ve işin gerektirdiği biyolojik bir duruş ve hareket biçimi kazandırmak
B) Hareket etmekten zevk ve haz duymayı istek ve alışkanlık hâline getirmek
C) Okul dışı etkinliklere katılmaya öncülük yapmak
D) Doğaya sevgi, ülkeye bağlılık ve insana saygı duygusunu geliştirmek
E) Olimpizm kavramının özünü açıklamak
8. Aşağıdakilerden hangisi oyunun özelliklerinden biri değildir?
Kavramlar Ünite Bölümleri
A) Oyun sayesinde birey, toplumla ve sosyal dünya ile tanışır. Gladyatör 2.1. MEZOPOTAMYA VE MISIR UYGARLIKLARINDA
B) Oyun, sosyal bir çevreyle nasıl uyum içinde yaşaması gerektiğini öğretir. Avcılık BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
C) Oyun, çocuğun eğlenerek öğrenmesinin ilk basamağıdır. Yoga 2.2. ASYA UYGARLIKLARINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
D) Çocuğun fiziksel, zihinsel, dilsel ve toplumsal kapasitesinin gelişmesini sağlar. Güreş 2.3. ANTİK YUNAN VE ROMA UYGARLIKLARINDA
E) Spor alanında ihtiyaç duyulan yöneticilerin yetiştirilmesini sağlar.
Savunma sporları BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
9. Aşağıdakilerden hangisi beden eğitimi ve sporun ortak özelliklerindendir? Wushu
Chuiwan
A) Politika aracı değildir.
B) Müsabakadır.
C) Kişiler arası ilişkileri artırır.
D) Yarışma değildir.
E) Reklam aracıdır.
38 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR 39