Page 48 - GENEL JİMNASTİK 10
P. 48
E T K İ N L İ K ÖĞRETİRKEN ÖĞRENİYORUM
Öğrencilere numara verilir. Sahada serbest koşu yapılır. Verilen komutla birlikte bulunulan yerde du-
rulur. Numarası söylenen öğrencinin yaptığı serbest hareket uygulanır. Hareketler yapıldıktan sonra ko-
şuya devam edilir. Her seferinde farklı numaralı öğrencilere görev verilerek etkinliğe devam edilir.
3 2 E Ş L İ S E R B E S T A L I Ş T I R M A L A R
3.5. Görsel: Eşli alıştırma 3.6. Görsel: Eşli alıştırma
Tek olarak yapılan birçok alıştırma yan yana ve arka arkaya olmak üzere yarışma formunda eşli de yapılabilir.
Alıştırmaların süresi kısa tutulmalı, hareketler 4-5 tekrarla bitirilmelidir. Bu alıştırmalar ısınma devresinde
kullanılacağı gibi alıştırmaların esas devresinde yapılan kompozisyonlarda da kullanılır (3.5. Görsel).
Eşli serbest alıştırmalar yoluyla öğrencilerin hareketlilik, esneklik ve kuvvet gibi fiziki yetenekleri geliştirilir.
Eşlerin yeteneği, hareket ritmi ve üzerlerine düşen görevleri tam olarak yerine getirmeleri ve yardım dozunu
iyi ayarlamaları istenilen faydayı sağlayacaktır. Alıştırmalara başlamadan önce eş seçimi doğru yapılmalı,
aynı boy ve kiloda, eşit kuvvete sahip öğrenciler olabildiğince yan yana getirilmelidir. Eşli hareketler amacına
göre yavaş, hızlı ve kuvvet kullanılarak yapılır (3.6. Görsel).
Eşli hareketleri uygularken kullanılan alanın özelliklerine göre güvenlik önlemleri alınmalıdır. Zorluk
derecesi yüksek hareketlerden kaçınılmalıdır.
Eşli alıştırmalar öğrencilerin iletişim yeteneği ve iş birliği yapma, uyumlu hareket etme gibi sosyal yönlerinin
geliştirilmesinde yardımcı olur.
Aşağıda eşli alıştırmalara ait çalışmalar verilmiştir. Bu uygulamalar eşliğinde öğretmen ya da öğrenciler
tarafından farklı uygulamalar geliştirilebilir.
1. Öğrenciler ikişerli olarak eşleşirler. Eşler araların- 2. İtme yarışı: Öğrenciler ikişerli olarak eşleşirler. Eş-
da 50-60 cm mesafe bırakarak açık bacak pozisyo- ler karşılıklı, bir ayakları önde diğer ayakları geride
nunda karşılıklı dururlar. Kollar bükülü olarak önde- olacak şekilde dururlar. Kollarını birbirlerinin omuzla-
dir. Avuç içlerini birbirilerine vurarak eşinin dengesini rına koyarlar ve birbirlerini iterler. Aynı çalışmayı eşler
bozmaya çalışırlar. avuç içleri yapışık şekilde birbirlerini iterek yaparlar.
46