Page 50 - GENEL JİMNASTİK 10
P. 50

E T K İ N L İ K            BİRLİKTE HAREKET EDELİM




             Dörderli gruplar oluşturulur. Her grubun karşısına bir koni yerleştirilir. Verilen komutla grupların ilk
          sırasındaki öğrenciler konilere kadar gider. Geri dönülerek grubun ikinci sırasındaki öğrencinin elinden
          tutulur. İki kişi koşarak koniye kadar ilerlenir. Geri dönülerek grubun üçüncü sırasındaki öğrencinin elin-
          den tutulur. Üç kişi koşarak koniye kadar ilerlenir. Geri dönülerek grubun dördüncü ve son öğrencisinin
          elinden tutulur. Dört kişi koşarak koniye kadar ilerlenir. Koniden geri dönülerek başlangıç yerinde etkinlik
          bitirilir.





                            E T K İ N L İ K           HEDEFE DOĞRU





             Dört kişilik gruplar oluşturulur. Her grubun 15 m ilerisinde bir bitiş noktası belirlenir. Açık bacak vazi-
          yette arka arkaya dizilinir. Grubun en arkasındaki öğrenci önündeki arkadaşlarının bacaklarının arasın-
          dan sürünerek geçer ve önde açık bacak duruş vaziyeti alır. Bütün öğrenciler sıra ile bu geçişi yaparak
          grup hedefe ulaşıncaya kadar etkinliğe devam eder.






                            E T K İ N L İ K          YARIŞALIM





              Sekizer kişilik gruplara ayrılınız ve derin kolda sıralanınız. Sağ bacağınızı dizden bükerek ayak tabanı
           arkadan görünecek şekilde arkaya doğru uzatınız. Önünüzdeki arkadaşınızın arkaya doğru uzattığı sağ
           ayağını bileğinden tutarak sol ayağınızın üzerinde bekleyiniz. Verilen komutla birlikte grup halinde belir-
           tilen hedefe sol ayakla sekerek yol alınız.







          3     3      G R U P   A L I Ş T I R M A L A R I







             Grup  alıştırmaları,  severek  yapılan  eğlenceli
          alıştırmalardır.  Etkinliklerden  önce  öğrenciler,
          eşit  kuvvete  sahip  ve  vücut  yapıları  denk
          gruplara  ayrılmalıdır.  Öğrencilerin  grup  etkinlikleri
          esnasında  herhangi  bir  şekilde  birbirine  çarpması
          engellenmelidir. Bu nedenle her grup için etkinliğin
          yapılacağı  belli  bir  bölge  belirlenmelidir.  Yanlış
          öğrenilen  hareketlerin  sonradan  düzeltilmesi  zor
          olduğundan hareketlerin istenilen şekilde yapılması,
          ulaşılmak istenen hedefler açısından önemlidir (3.7.
          Görsel).


                                                                         3.7. Görsel: Grup alıştırmaları



                                                           48
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55