Page 115 - GÜREŞ
P. 115

Ayakta ve Yerde Yapılan Teknikler


                    Künde: Serbest ve grekoromen güreşte yapılır. Künde tutuşu ve atışı çeşitli pozisyon
            ve oyunların bir türü olarak geçerliliğini korur. Künde; ters künde, şark kündesi, yüksek kün-
            de, bel kündesi gibi çeşitli adlarla anılmasının yanında sarma künde veya kündeden sarma
            gibi teknik oyunlarla da kombine edilebilmektedir. Künde tutuşu, ayakta ve yer pozisyonun-
            da yapılabilir. Etkili bir künde tutuşu yapmak için hareketi ters yöne çekme ve yayma ile oyu-
            na girilir. Hücum eden güreşçi, kollarını rakibin kalçasına yakın karın bölgesinde birleştirerek
            onu künde pozisyonuna getirir. Bundan sonra ayaklarını gerip kuvvet alarak yukarı çeker.
            Bu kaldırma hızını durdurmadan karnıyla, hızla rakibin kalçasına doğru yukarıya vurup yana
            dönerek tepesi üstü diker. Düşme noktasından atılma istikametine vücudu döndürerek rakip,
            etkili şekilde tutularak tuş pozisyonunda bloke edilir (Görsel 4.16), (Görsel 4.17).

















                                     Görsel 4.16                           Görsel 4.17


                     10. Etkinlik


                                                  Künde Tekniğini Öğreniyorum


                Hazırlık: Yaklaşık 15 dakika genel ve özel ısınma yapınız.
                Amaç: Bel Kündesi tekniğini uygulamak.

                Araç gereç: Güreş minderi, düdük, video kayıt aracı.

                İşleniş:
                1. Öğrenciler, boy ve kiloları dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde üçerli gruplar
                   oluşturur.

                2. Gruplarda 1. öğrenci tekniği uygulayan, 2. öğrenci partner, 3. öğrenci ise video
                   kaydı yapacak şekilde görev paylaşımı yapılır.

                3. 1. öğrenci teknik ile ilgili aşağıdaki alıştırmalara uygun olarak 2. öğrencinin üzerin-
                   de tekniği uygularken 3. öğrenci gözlem ve video kaydını yapar.

                4. Öğrenciler grup içinde rol değişimi yaparak tekniği beşer kez uygulayana kadar
                   etkinlik devam eder.

                5. Teknik uygulandıktan sonra 3 öğrenci birlikte video kaydını izler ve tekniğin uygu-
                   lanışı hakkında görüş alışverişi yapar.

                Kendimizi Değerlendirelim:

                Tekniği uygulayan her öğrencinin 5. uygulamasına yönelik aşağıda verilen gözlem
                formunu doldurunuz.



                                                                                                       113
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120