Page 26 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 26

ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI  ÜNİTE 2  ÜNİTE 2  ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI



               HAZIRLIK SORULARI

               1. Öğrenme kavramı hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
               2. Okuma yazmayı, araba kullanmayı, basketbol oynamayı, bağlama çalmayı nasıl öğreniriz?
                 Arkadaşlarınızla tartışınız.
               3. Psikologlar ve eğitimcilerin geliştirdiği öğrenme kuramları neler olabilir?  Arkadaşlarınızla
 ÜNİTE 2         OKUMA METNİ               Geleceğin Yetenekleri Yetişiyor
                 paylaşınız.





                 2018 Dünya Kupası elemeleri bittiğinde maalesef ulusal takımımız bu turnuvanın dışında
                 kaldı. Elemeler biter bitmez futbol sistemimiz üzerine tartışmalar da başladı. Yeni nesilleri
                 yetiştirmek ve büyük organizasyonlara her zaman katılabilecek takımları oluşturmak için
                 altyapı çalışmalarına önem vermek gerektiği konuşuluyor.

                 Altyapı  organizasyonları  nasıl  olmalıdır?  Çocuklar  nasıl  yetiştirilmelidir?  Sporculara  neler
                 öğretilmelidir? Bu sorular çerçevesinde gelecek nesiller şekillendirilecektir. Yapılan toplantılarda
                 ve konferanslarda bu soruların cevabı arandı. Soruların cevapları altyapı çalışmalarının nasıl
 ÖĞRENME         olması gerektiğini ortaya çıkardı:

                 Altyapı  sistemi  içerisinde  çocuklar  bölge  karmalarına  seçilecek,  futbol  köylerinde  kalarak
 VE              çocukların gelişim süreçleri tamamlanacak. Bu futbol kamplarında çocuklar farklı mevkilerde
                 denenecek  ve  en  uygun  mevkilere  yerleştirilmeye  çalışılacak.  Bu  kampların  bir  diğer
 ÖĞRENME         özelliği  ise  genç  sporcuların  kendilerine  güvenlerini  artırmak  için  yapılan  çalışmalar
                 olacak. Antrenmanlarda ve maçlarda genç sporcular yaratıcılıklarını kullanmaları yönünde

 KURAMLARI       cesaretlendirilecek.
                 Yetenekli  futbolcuların  yetiştirileceği  sistemde  farklı  teknikler  uygulanacak.  Örneğin
                 sporcuların kişiliklerini ve teknik kapasitelerini geliştirmeleri için örnek alabilecekleri ulusal
                 veya  uluslararası  futbolcular  ön  plana  çıkartılacak.  Örnek  oluşturabilecek  bu  sporcuların
                 seçiminde  altyapı  sorumlularına  önemli  görevler  düşecek.  Seçilecek  örnek  sporcular
                 kişilik, ahlak, centilmenlik bakımından ve teknik açıdan genç futbolculara örnek olabilecek
                 nitelikte olacak. Bu futbolcuların hayat hikâyelerini anlatan ve tekniklerini gösteren filmler
                 izlettirilecek. Taktiksel eğitim aşamasında da uluslararası başarıya sahip futbol takımlarının
 Kavramlar  Ünite Bölümleri  oyun  planları  izlenecek  ve  analiz  edilecek.  Bu  çerçevede  futbolcu  adaylarının  izleyerek
 .  Öğrenme  2.1. ÖĞRENMENİN TANIMI  öğrenmeleri de önem arz edecek.
 .  Öğrenme kuramları  2.2. ÖĞRENME KURAMLARI  Altyapıya alınan çocuklar temel futbol eğitiminden geçerken psikolog ve eğitimcilerin de
 .  Koşulsuz uyarıcı  yardımları alınacak. Bu uzmanlardan öğrenmenin temel nitelikleri öğrenilecek ve altyapı
 .  Koşulsuz tepki  antrenörleri bu çerçevede temel becerileri öğretecek. Genç sporcuların yetenekleri ve ilgileri

 .  Koşullu uyarıcı  doğrultusunda yetiştirilmeleri önemli olacak.
 .  Koşullu tepki  Futbolda  yeni  nesillerin  yetiştirilmesinde  oluşturulacak  sistemler  sayesinde  önümüzdeki
                 yıllarda düzenlenecek turnuvalara sürekli katılabilen takımlar yaratılabilecektir. Dünyada kabul
 .  Olumlu pekiştireç  gören bir futbol ekolü yaratabilmek için bu türden düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır.
 .  Olumsuz pekiştireç                                      * Komisyon tarafından bu kitap için hazırlanmıştır.






 SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ     23  24  SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31