Page 26 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 26
ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI ÜNİTE 2 ÜNİTE 2 ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI
HAZIRLIK SORULARI
1. Öğrenme kavramı hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
2. Okuma yazmayı, araba kullanmayı, basketbol oynamayı, bağlama çalmayı nasıl öğreniriz?
Arkadaşlarınızla tartışınız.
3. Psikologlar ve eğitimcilerin geliştirdiği öğrenme kuramları neler olabilir? Arkadaşlarınızla
ÜNİTE 2 OKUMA METNİ Geleceğin Yetenekleri Yetişiyor
paylaşınız.
2018 Dünya Kupası elemeleri bittiğinde maalesef ulusal takımımız bu turnuvanın dışında
kaldı. Elemeler biter bitmez futbol sistemimiz üzerine tartışmalar da başladı. Yeni nesilleri
yetiştirmek ve büyük organizasyonlara her zaman katılabilecek takımları oluşturmak için
altyapı çalışmalarına önem vermek gerektiği konuşuluyor.
Altyapı organizasyonları nasıl olmalıdır? Çocuklar nasıl yetiştirilmelidir? Sporculara neler
öğretilmelidir? Bu sorular çerçevesinde gelecek nesiller şekillendirilecektir. Yapılan toplantılarda
ve konferanslarda bu soruların cevabı arandı. Soruların cevapları altyapı çalışmalarının nasıl
ÖĞRENME olması gerektiğini ortaya çıkardı:
Altyapı sistemi içerisinde çocuklar bölge karmalarına seçilecek, futbol köylerinde kalarak
VE çocukların gelişim süreçleri tamamlanacak. Bu futbol kamplarında çocuklar farklı mevkilerde
denenecek ve en uygun mevkilere yerleştirilmeye çalışılacak. Bu kampların bir diğer
ÖĞRENME özelliği ise genç sporcuların kendilerine güvenlerini artırmak için yapılan çalışmalar
olacak. Antrenmanlarda ve maçlarda genç sporcular yaratıcılıklarını kullanmaları yönünde
KURAMLARI cesaretlendirilecek.
Yetenekli futbolcuların yetiştirileceği sistemde farklı teknikler uygulanacak. Örneğin
sporcuların kişiliklerini ve teknik kapasitelerini geliştirmeleri için örnek alabilecekleri ulusal
veya uluslararası futbolcular ön plana çıkartılacak. Örnek oluşturabilecek bu sporcuların
seçiminde altyapı sorumlularına önemli görevler düşecek. Seçilecek örnek sporcular
kişilik, ahlak, centilmenlik bakımından ve teknik açıdan genç futbolculara örnek olabilecek
nitelikte olacak. Bu futbolcuların hayat hikâyelerini anlatan ve tekniklerini gösteren filmler
izlettirilecek. Taktiksel eğitim aşamasında da uluslararası başarıya sahip futbol takımlarının
Kavramlar Ünite Bölümleri oyun planları izlenecek ve analiz edilecek. Bu çerçevede futbolcu adaylarının izleyerek
. Öğrenme 2.1. ÖĞRENMENİN TANIMI öğrenmeleri de önem arz edecek.
. Öğrenme kuramları 2.2. ÖĞRENME KURAMLARI Altyapıya alınan çocuklar temel futbol eğitiminden geçerken psikolog ve eğitimcilerin de
. Koşulsuz uyarıcı yardımları alınacak. Bu uzmanlardan öğrenmenin temel nitelikleri öğrenilecek ve altyapı
. Koşulsuz tepki antrenörleri bu çerçevede temel becerileri öğretecek. Genç sporcuların yetenekleri ve ilgileri
. Koşullu uyarıcı doğrultusunda yetiştirilmeleri önemli olacak.
. Koşullu tepki Futbolda yeni nesillerin yetiştirilmesinde oluşturulacak sistemler sayesinde önümüzdeki
yıllarda düzenlenecek turnuvalara sürekli katılabilen takımlar yaratılabilecektir. Dünyada kabul
. Olumlu pekiştireç gören bir futbol ekolü yaratabilmek için bu türden düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır.
. Olumsuz pekiştireç * Komisyon tarafından bu kitap için hazırlanmıştır.
SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 23 24 SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ