Page 27 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 27

ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI                           ÜNİTE 2



            2.1. ÖĞRENMENİN TANIMI


            Canlılar temel gereksinimlerini karşılamak için çevrelerinden faydalanmak zorundadırlar. Bireyin
            yaşamını  sürdürmesi  çevresindeki  değişimlere  uyum  sağlama  yeteneğine  bağlıdır.  Uyum
            sağlama ise öğrenmeyle mümkündür. Öğrenme sürecinin bilinmesi sadece normal ve uyumlu
            davranışların  değil,  aynı  zamanda  normal  dışı  ve  uyumsuz  davranışların  da  anlaşılmasını
            sağlayacaktır.  İnsan  davranışlarının  büyük  çoğunluğu  öğrenilmiş  davranışlardır.  Dolayısıyla
            davranışların  nasıl  oluştuğunu,  niçin  böyle  davranıldığını  açıklayabilmek  için  öğrenmenin
            tanımlanmasına gerek duyulmaktadır.
                                                                  Öğrenmenin tarihte birçok tanımı yapıl-
                                                                  mıştır.  Bugün  en  çok  kullanılan  tanımla
                                                                  öğrenme bireyin davranışlarında, tekrar
                                                                  ya da yaşantı sonucunda meydana gelen
                                                                  nispeten kalıcı izli değişikliktir. Bu tanım-
                                                                  da üç önemli öge vardır:
                                                                  1.   Öğrenme  bireyin  kendi  yaşantıları
                                                                    sonucunda kazanılır. Bireyin çevresinde
                                                                    gördüğü,  duyduğu  vb.  bilgiler  farklı
                                                                    olduğu için birikimleri de farklı olur. Bu
                                                                    yüzden öğrenme aktif katılımın olduğu
                                                                    bireysel bir süreçtir (Görsel 2.1).
                                                                  2. Öğrenme bir davranış değişikliğidir.
                                                                  3. Öğrenme sonucunda değiştirilen dav-
                                                                    ranış, kalıcı izli olmalı, uzun bir süre
                                                                    devam etmelidir.
            Görsel 2.1: Öğrenme aktif katılımla gerçekleşir.
              DÜŞÜNELİM YAZALIM

              Kendi spor yaşantınızdan yola çıkarak branşınızla ilgili öğrenme sürecinizi düşününüz. Bu
              süreçte yaşadıklarınızı boş bırakılan alana yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.




























                                                   SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ         25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32