Page 27 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 27
ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI ÜNİTE 2
2.1. ÖĞRENMENİN TANIMI
Canlılar temel gereksinimlerini karşılamak için çevrelerinden faydalanmak zorundadırlar. Bireyin
yaşamını sürdürmesi çevresindeki değişimlere uyum sağlama yeteneğine bağlıdır. Uyum
sağlama ise öğrenmeyle mümkündür. Öğrenme sürecinin bilinmesi sadece normal ve uyumlu
davranışların değil, aynı zamanda normal dışı ve uyumsuz davranışların da anlaşılmasını
sağlayacaktır. İnsan davranışlarının büyük çoğunluğu öğrenilmiş davranışlardır. Dolayısıyla
davranışların nasıl oluştuğunu, niçin böyle davranıldığını açıklayabilmek için öğrenmenin
tanımlanmasına gerek duyulmaktadır.
Öğrenmenin tarihte birçok tanımı yapıl-
mıştır. Bugün en çok kullanılan tanımla
öğrenme bireyin davranışlarında, tekrar
ya da yaşantı sonucunda meydana gelen
nispeten kalıcı izli değişikliktir. Bu tanım-
da üç önemli öge vardır:
1. Öğrenme bireyin kendi yaşantıları
sonucunda kazanılır. Bireyin çevresinde
gördüğü, duyduğu vb. bilgiler farklı
olduğu için birikimleri de farklı olur. Bu
yüzden öğrenme aktif katılımın olduğu
bireysel bir süreçtir (Görsel 2.1).
2. Öğrenme bir davranış değişikliğidir.
3. Öğrenme sonucunda değiştirilen dav-
ranış, kalıcı izli olmalı, uzun bir süre
devam etmelidir.
Görsel 2.1: Öğrenme aktif katılımla gerçekleşir.
DÜŞÜNELİM YAZALIM
Kendi spor yaşantınızdan yola çıkarak branşınızla ilgili öğrenme sürecinizi düşününüz. Bu
süreçte yaşadıklarınızı boş bırakılan alana yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 25