Page 98 - SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYONU 12
P. 98

5.4. ULUSAL VE ULUSLARARASI SPOR
                           FAALİYETLERİNİ ORGANİZE EDECEK KİŞİLER




                5.4.1. Spor Faaliyetlerini Organize Edecek Kişiler



                     Ulusal gençlik ve spor organizasyonları “Ulusal Gençlik ve Spor Faaliyetleri Organizasyon Kurulu”
               tarafından yürütülür. Bu kurul;

               1. Başkan,
               2. Başkan yardımcısı,
               3. Organizasyon genel sekreteri,
               4. Yeterli sayıdan üyeden oluşur.



                          Bilgi Notu

                      Gençlik ve spor faaliyetlerinin özelliğine göre organizasyon kurulu başkanı Genel Müdür, genel
                müdür yardımcısı, federasyon başkanı veya daire başkanıdır. Başkan yardımcısı, organizasyon genel
                sekreteri ve üyeler, organizasyon kurulu başkanı tarafından belirlenir.



               Başkanın görevleri

               •   Organizasyonların başarılı bir şekilde sürdürülebilmesi için gerekli hazırlıkların yapılması, sürdürülmesi
               ve sonuçlandırılmasını sağlamak,
               •   İhtiyaca göre yeterli sayıda komite kurulmasını sağlamak,
               •   Oluşturulan komitelerin görev tanımlarını yaparak görevlerin yapılmasını sağlamak,
               •   T oplantılarda alınan kararların uygulanmasını sağlamak,
               •   Bütün işlerin plan dâhilinde yürüdüğünü takip etmek,
               •   Hazırlıkları ve yarışmaları yakından izleyerek eksiklerin anında giderilmesini sağlamak,
               •   Yarışma öncesi, ilgili branşta teknik toplantının yapılmasını sağlamak,
               •   Doğabilecek tüm aksaklıkların çözümü için gerekli yetki ve sorumluluğu dağıtmak,
               •   Yarışmalar sonucunda hazırlayacağı sonuç raporunu ilgili yerlere sunmaktır.


               Başkan yardımcısının görevleri
               •   Başkanın olmadığı yerlerde sorumluluk alarak işlerin yürütülmesini sağlamak,
               •   Başkanın vereceği sorumlulukları ve görevleri yerine getirmektir.


               Organizasyon sekreterinin görevleri
               •   Komitelerin oluşturulmasında önerilerde bulunmak,
               •   Organizasyon ile ilgili yazışmaları yapmak ya da yapılmasını sağlamak,
               •   Toplantıların zamanını ve içeriğini planlamak,
               •   Organizasyon ve toplantı raporlarını tutmak,
               •   İtiraz, şikâyet, teklif ve önerilerin sonuçlandırılmasını takip etmektir.


               96                                                                               h1ø7(
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103