Page 100 - SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON 12
P. 100
5.5. ULUSAL VE ULUSLARARASI
MÜSABAKALARDA OLUŞTURULAN KOMİTELER
5.5.1. Organizasyon Komitesince Oluşturulacak Hizmet Komiteleri
Organizasyonların sağlıklı bir şekilde sürdürülebilmesi için, organizasyonun büyüklüğüne ve ihtiya-
ca göre aşağıdaki komiteler kurulur:
a) Tesis ve üniteleri hizmetleri komitesi
b) Yeme ve barınma hizmetleri komitesi
c) Karşılama ve uğurlama hizmetleri komitesi
ç) Rehberlik ve tercümanlık hizmetleri komitesi
d) Ulaşım ve haberleşme hizmetleri komitesi
e) Akreditasyon hizmetleri komitesi
f) Mali işler komitesi
g) Açılış, kapanış seremonileri ve ödül hizmetleri komitesi
ğ) Yarışma teknik hizmetleri komitesi
h) Sağlık hizmetleri ve doping kontrol komitesi
ı) Protokol hizmetleri komitesi
i) Bilgi işlem hizmetleri komitesi
j) Basın ve yayın hizmetleri komitesi
k) Malzeme işleri komitesi
l) Sosyal, kültürel hizmetler ve turizm hizmetleri komitesi
m) Sponsorluk ve marketing hizmetleri komitesi
Tesis ve Ünite Hizmetleri Komitesinin Görevleri
Tesis ve ünite hizmetleri komitesinin görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Faaliyetin yapılacağı yerlere ülke bayraklarını asmak (otel, müsabaka yerleri ve benzeri yerler)
b) Tesisin içinde ve dışında güvenlik tedbirlerini almak ve kontrol etmek
c) Tesisleri faaliyete hazır hâle getirmek
ç) Branşın özelliklerine göre spor araç ve gereçlerinin hazır hâlde olmasını sağlamak
d) Tesisin ısıtma ve soğutma sisteminin gerektiğinde kullanılmak üzere hazır hâlde bulundurulmasını sağlamak
e) Ses düzeninin kurulmasını ve yerleştirilmesini sağlamak
f) Hakem, sporcu, antrenör, diğer misafirler ve seyircilerin oturma yerlerini planlamak
g) Faaliyetin yapıldığı yerlere yeterli sayıda danışma masaları kurmak (havaalanı, oteller ve benzeri yerler)
ğ) Sporcu antrenman yerlerini tespit etmek
h) Görev yapacak hakemlerin masalarını temin etmek ve tespit edilen yerlere yerleştirmek
98 h1ø7(