Page 149 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 149
146 KOORDİNASYON (BECERİ) KOORDİNASYON (BECERİ) 147
ÇALIŞMA 7 Bireysel Koordinasyon Çalışması Öğretmen Kontrol Listesi
BAŞLANGIÇ POZİSYONU: 20-30 cm yükseklikteki 4 engel, uçları birbirine temas
edecek şekilde yerleştirilir. Antrenman hunileri, 2 m aralıklarla birbirine çapraz şe- Öğrencinin
kilde zemine konulur. Adı-Soyadı: No: Tarih:
UYGULAMA: Sporcu önce engellerin üzerden çift ayak sıçrama yaparak geçer, daha
sonra antrenman hunilerinin arkasından dolaşarak çalışmayı tamamlar. Yönerge: Bu tablo bireysel koordinasyon çalışmalarını değerlendirmeniz için verilmiştir. Yapılan çalışma-
ları Çok Zayıf (1), Zayıf (2), Orta (3), İyi (4), Çok İyi (5) olarak puanlayınız.
Çalışma Hareketler Çok Zayıf (1) Zayıf (2) Orta (3) İyi (4) Çok İyi (5) Puan
Saha çizgisinin karşısına geçilerek yüksek çıkış pozisyonu alınır. Sağ
1 ayak çizginin diğer tarafına atılır, ardından sol ayak da çizginin di- …..
ğer tarafına atılır. Sağ ve sol ayak tekrar geriye alınır.
Saha çizgisinin karşısına geçilerek ayaklar kapalı, eller yanda, vücut
NELER ÖĞRENDİK? 2 dik pozisyonda yerleşilir. Çift ayakla çizginin diğer tarafına sıçranır …..
1. Bu çalışmada neler öğrendim? ve tekrar geriye çift ayak sıçranır.
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım? Saha çizgisinin karşısına geçilerek ayaklar kapalı, eller yanda, vü-
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini 3 cut dik pozisyonda durulur. Sağ ayak dizden bükülerek kaldırılır. Sağ
çalıştırdı? ayakla çizginin üzerinden öne ve arkaya tek ayak sıçrama çalışması …..
yapılır. Uygulama diğer ayakla da tekrar edilir.
ÇALIŞMA 8 Saha çizgisinin karşısına geçilerek eller belde, vücut dik, ayaklar
Uygulamada BAŞLANGIÇ POZİSYONU: 3 sporcu, aralarında 10 m olacak şekilde bir eşkenar üç-
dikkat edilecek hususlar gen oluştururlar. Sağ ve sol köşedekilerde 1’er tane futbol topu vardır. Üçgenin alt 4 omuz genişliğinde açık pozisyonda yerleşilir. Çizgi üzerinden sıçra- …..
narak sağ ayak çizginin önüne, sol ayak çizginin gerisine aynı anda
‣ Çalışma yüksek kenarının ortasına 4 tane antrenman hunisi ve karşısına da antrenman merdiveni basılır. Daha sonra tekrar sıçranarak ayaklar yer değiştirilir.
tempoda 2-3 tekrar yerleştirilir.
yapılır. UYGULAMA: Sporcu, engellerin arasından slalom yaparak koşar. Arkadaşından ge- Saha çizgisinin karşısına geçilerek eller yanda, vücut dik, ayaklar
‣ Çalışma sırasında len topa sağ ayağı ile ayak içi vuruş yapar. Tekrar slalom yaparak bu kez sol ayak ile 5 omuz genişliğinde yerleşilir. Çizginin sağından soluna sol ayakla …..
yavaşlama, ayak içi vuruş yapar. Antrenman merdiveninde koşusunu yaparak çalışmayı bitirir. adım alınır. Sonra sağ ayak yanına getirilir. Daha sonra çizginin so-
luna sağ ayakla adım alınarak sol ayak yanına getirilir.
duraklama
yapılmamalıdır. Saha çizgisinin karşısına geçilerek eller yanda, vücut dik, ayaklar
‣ Hareket aralarında 6 kapalı pozisyonda yerleşilir. Sporcu çift ayakla çizginin soluna sıçrar …..
tam dinlenme ve çift ayakla yere temas eder hareket çizginin sağında da tekrar
yapılmalıdır. edilir.
Saha çizgisinin karşısına geçilerek eller yanda, vücut dik, ayaklar
omuz genişliğinde açık yerleşilir. Önce sol ayak dizden bükülerek
7 …..
kaldırılır. Sağ ayakla çizginin soluna ve sağına sıçrama çalışması
yapılır. Sol ayakla aynı çalışma yapılır.
Saha çizgisinin karşısına geçilerek çizgiye temas etmeyecek şekilde
Uygulamada ayaklar omuz genişliğinde açık, eller yanda, vücut öne eğik pozis-
dikkat edilecek hususlar yonda yerleşilir. Çift ayak sıçranarak havada sağ ayak öne ve çap-
‣ Çalışma sırasında 8 raza, sol ayak arkaya ve çapraza alarak tekrar çift ayak yere basılır. …..
yavaşlama, 1 2 Tekrar sıçranarak başlangıç pozisyonuna gelinir. Hareket sol ayak
duraklama ve sağ ayak arkaya çapraz alınarak tekrar edilir.
yapılmamalıdır. 3 4 TOPLAM
‣ Hareket aralarında
tam dinlenme NELER ÖĞRENDİK? Not: Öğrencinin çalışmadan alabileceği maksimum puan 40’tır. Öğrenci çalışmadan toplam 25 almış olsun. Bunu yüzlük
sisteme çevirelim. 25x100=2500 2500/40=63
yapılmalıdır. 1. Bu çalışmada neler öğrendim? 5 6
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım? Öğretmen Görüşü:
3. Bu hareket vücudumun hangi
7 8
bölgelerini çalıştırdı?