Page 147 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 147
144 KOORDİNASYON (BECERİ) KOORDİNASYON (BECERİ) 145
ÇALIŞMA 4 ÇALIŞMA 5
BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Spor salonuna istasyon çalışma parkuru oluşturulur. BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Spor salonuna koordinasyon parkuru oluşturulur. Öğren-
Öğrenciler istasyonlara ikişerli olarak yerleşir. ciler minderin önünde derin kolda sıraya geçer.
UYGULAMA: Uygulama aşağıdaki istasyonlarda belirtildiği şekliyle ve sırasıyla ger- UYGULAMA: Çalışma minderde öne yuvarlanma ile başlar. Engellerin önce üstünden
çekleştirilir. sonra altından geçilerek engel geçişleri tamamlanır. Daha sonra jimnastik tahtası-
nın üzerinden 5 kez çift ayak sıçrama yapılır. Önce tahtanın sağından başlanmalıdır.
Birinci istasyonda eşler kayma adımı ile engeller arasında gider gelirler. Sıçrama bittiğinde engelin sağından dolaşılır ve denge tahtasından süratle geçilir.
İkinci istasyonda toplu oyuncu file önünde , topsuz oyuncu ise 3 metre çiz- Engellerin arkasından dolaşılarak slalom koşu yapılır. Son olarak sepetteki topların
gisi gerisinde ve karşılıklı yerleşirler. File önündeki oyuncu 1 metre önüne parmak yeri değiştirilir ve öğrencinin çizgiyi geçmesi ile çalışma sona erer.
pasla top atar. 3 metre çizgisi gerisindeki oyuncu öne doğru koşarak manşet pasla Uygulamada
topu tekrar file önündeki oyuncuya gönderir. Manşet pastan sonra geri geri koşarak dikkat edilecek hususlar
başlangıç noktasına döner. ‣ Çalışma yüksek
Üçüncü istasyonda sporcu toplu oyuncuya doğru koşar, toplu oyuncu topu tempoda
arkadaşına bel seviyesinde atar. Top yere düşmeden topun altına giren sporcu tek yapılmalıdır.
elle topa vuruş yapar (planjon). ‣ Her engelin
Dördüncü istasyonda topsuz oyuncu, toplu oyuncuya doğru koşar. Toplu kendine özgü geçiş
oyuncu, topu arkadaşına baş seviyesinde atar. Diğeri ise parmak pasla topu arkada- kurallarına dikkat
şına gönderir ve tekrar başlangıç noktasına geri geri koşar. etmeleri gerektiği
Beşinci istasyonda sporcu koşarak file önüne gelir. Top varmış gibi smaç öğrencilere
sıçraması yapar. Arka arkaya 2‘şer metrelik sola kayma adımı yaparak 2 kez blok anlatılmalıdır.
sıçraması gerçekleştirir. ‣ Sakatlanmaları
Altıncı istasyonda sporcular aralarında en az 5 metre mesafe olacak şekil- önlemek için denge
de karşılıklı yerleşir. Toplu oyuncu sıçrayarak topu çift elle yere vurur ve karşısındaki tahtasının yerden
arkadaşına atar. Topsuz oyuncu topu yere düşmeden yakalar, aynı şekilde arkadaşı- yüksekliği 20-
na atar. 30 cm civarında
Yedinci istasyonda file tarafındaki sporcu, kontrol pas ve ardından smaç NELER ÖĞRENDİK? tutulmalıdır.
plase yaparak topu karşısındaki arkadaşına atar, diğeri ise manşet pasla karşılar. 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
Uygulamada
dikkat edilecek hususlar ÇALIŞMA 6
2. İstasyon 5. İstasyon
‣ Çalışmalar BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Antrenman merdiveni yere uygun şekilde yerleştirilir.
yüksek tempoda 20-30 cm yükseklikteki 3 tane engel, antrenman merdiveninin yanına yerleştirilir.
yapılmalıdır. 1. İstasyon Sporcu, ayakları kapalı durumda merdiveninin başlangıçında durur.
‣ Çalışmalara aynı UYGULAMA: Sporcu, çalışma süresince çift ayak sıçrama yapar. Önce merdivenin
anda başlanmalıdır. 3. İstasyon içine daha sonra engelin karşısına ve engelin üzerinden sıçrayarak tekrar merdi-
‣ İstasyonlardaki 6.İstasyon venin içine girer. Antrenman merdiveninin sonuna kadar çalışma bu şekilde devam
çalışmalar, eder.
tüm öğrenciler
Uygulamada
tarafından 7. İstasyon dikkat edilecek hususlar
uygulanmalıdır. 4. İstasyon 2 3 6 7 10 11 ‣ Çalışma yüksek
tempoda 2-3 tekrar
2
3
7
6
10
11
yapılmalıdır.
‣ Çalışma sırasında
yavaşlama,
8
5
0
1
4
9
13
12
duraklama
9
1
4
5
8
0
12
13
NELER ÖĞRENDİK? yapılmamalıdır.
1. Bu çalışmada neler öğrendim? ‣ Hareket aralarında
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım? NELER ÖĞRENDİK? tam dinlenme
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı? 1. Bu çalışmada neler öğrendim? yapılmalıdır.
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?