Page 147 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 147

144  KOORDİNASYON (BECERİ)  KOORDİNASYON (BECERİ)                                         145



 ÇALIŞMA 4  ÇALIŞMA 5
 BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Spor salonuna istasyon çalışma parkuru oluşturulur.   BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Spor salonuna koordinasyon parkuru oluşturulur. Öğren-
 Öğrenciler istasyonlara ikişerli olarak yerleşir.  ciler minderin önünde derin kolda sıraya geçer.
 UYGULAMA: Uygulama aşağıdaki istasyonlarda belirtildiği şekliyle ve sırasıyla ger-  UYGULAMA: Çalışma minderde öne yuvarlanma ile başlar. Engellerin önce üstünden
 çekleştirilir.  sonra altından geçilerek engel geçişleri tamamlanır. Daha sonra jimnastik tahtası-
        nın üzerinden 5 kez çift ayak sıçrama yapılır. Önce tahtanın sağından başlanmalıdır.
 Birinci istasyonda eşler kayma adımı ile engeller arasında gider gelirler.  Sıçrama bittiğinde engelin sağından dolaşılır ve denge tahtasından süratle geçilir.
 İkinci istasyonda toplu oyuncu file önünde , topsuz oyuncu ise 3 metre çiz-  Engellerin arkasından dolaşılarak slalom koşu yapılır. Son olarak sepetteki topların
 gisi gerisinde ve karşılıklı yerleşirler. File önündeki oyuncu 1 metre önüne parmak   yeri değiştirilir ve öğrencinin çizgiyi geçmesi ile çalışma sona erer.
 pasla top atar. 3 metre çizgisi gerisindeki oyuncu öne doğru koşarak manşet pasla                   Uygulamada
 topu tekrar file önündeki oyuncuya gönderir. Manşet pastan sonra geri geri koşarak         dikkat edilecek hususlar
 başlangıç noktasına döner.                                                                ‣ Çalışma yüksek
 Üçüncü istasyonda sporcu toplu oyuncuya doğru koşar, toplu oyuncu topu                      tempoda
 arkadaşına bel seviyesinde atar. Top yere düşmeden topun altına giren sporcu tek            yapılmalıdır.
 elle topa vuruş yapar (planjon).                                                          ‣ Her engelin
 Dördüncü istasyonda topsuz oyuncu,  toplu oyuncuya doğru koşar. Toplu                       kendine özgü geçiş
 oyuncu, topu arkadaşına baş seviyesinde atar. Diğeri ise parmak pasla topu arkada-          kurallarına dikkat
 şına gönderir ve tekrar başlangıç noktasına geri geri koşar.                                etmeleri gerektiği
 Beşinci istasyonda sporcu koşarak file önüne gelir. Top varmış gibi smaç                    öğrencilere
 sıçraması  yapar. Arka arkaya  2‘şer metrelik sola kayma adımı yaparak 2 kez blok           anlatılmalıdır.
 sıçraması gerçekleştirir.                                                                 ‣ Sakatlanmaları
 Altıncı istasyonda sporcular aralarında en az 5 metre mesafe olacak şekil-                  önlemek için denge
 de karşılıklı yerleşir. Toplu oyuncu sıçrayarak topu çift elle yere vurur ve karşısındaki   tahtasının yerden
 arkadaşına atar. Topsuz oyuncu topu yere düşmeden yakalar, aynı şekilde arkadaşı-           yüksekliği 20-
 na atar.                                                                                    30 cm civarında
 Yedinci istasyonda file tarafındaki sporcu, kontrol pas ve ardından smaç   NELER ÖĞRENDİK?  tutulmalıdır.
 plase yaparak topu karşısındaki arkadaşına  atar, diğeri ise manşet pasla karşılar.  1. Bu çalışmada neler öğrendim?
        2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
        3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
 Uygulamada
 dikkat edilecek hususlar  ÇALIŞMA 6
 2. İstasyon  5. İstasyon
 ‣ Çalışmalar   BAŞLANGIÇ  POZİSYONU:  Antrenman  merdiveni  yere  uygun  şekilde  yerleştirilir.
 yüksek tempoda   20-30 cm yükseklikteki 3 tane engel, antrenman merdiveninin yanına yerleştirilir.
 yapılmalıdır.  1. İstasyon  Sporcu, ayakları kapalı durumda merdiveninin başlangıçında durur.
 ‣ Çalışmalara aynı   UYGULAMA: Sporcu, çalışma süresince çift ayak sıçrama yapar. Önce merdivenin
 anda başlanmalıdır.  3. İstasyon  içine daha sonra engelin karşısına ve engelin üzerinden sıçrayarak tekrar merdi-
 ‣ İstasyonlardaki   6.İstasyon  venin içine girer. Antrenman merdiveninin sonuna kadar çalışma bu şekilde devam
 çalışmalar,   eder.
 tüm öğrenciler
                                                                                                     Uygulamada
 tarafından   7. İstasyon                                                                   dikkat edilecek hususlar
 uygulanmalıdır.  4. İstasyon  2  3       6         7        10        11                  ‣ Çalışma yüksek

                                                                                             tempoda 2-3 tekrar
                       2
                                 3
                                                    7
                                          6
                                                             10
                                                                       11
                                                                                             yapılmalıdır.
                                                                                           ‣ Çalışma sırasında
                                                                                             yavaşlama,
                                                    8
                                          5
             0
                       1
                                 4
                                                             9
                                                                                 13
                                                                       12
                                                                                             duraklama
                                                             9
                       1
                                 4
                                          5
                                                    8
             0
                                                                       12
                                                                                 13
 NELER ÖĞRENDİK?                                                                             yapılmamalıdır.
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?                                                           ‣ Hareket aralarında
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  NELER ÖĞRENDİK?                                       tam dinlenme
 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?  1. Bu çalışmada neler öğrendim?      yapılmalıdır.
        2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
        3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152