Page 142 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 142
140 KOORDİNASYON (BECERİ)
ÇALIŞMA 3
BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Sınıf iki eşit gruba ayrılır. Gruptaki öğrenciler oyun ala-
nına aralarında 2’şer metre olacak şekilde biri tamamen kapalı, diğeri yüksek bank
pozisyonunda yerleşirler.
UYGULAMA: Öğretmenin komutuyla en arkada hazır bekleyen öğrenciler koşarak
kapalı duruşta olan öğrencilerin üzerinden, yüksek bank duruşunda olan öğrenci-
lerin altından geçer. Çalışmayı bitiren öğrenci yanındaki arkadaşına göre pozisyon
alır. Öğretmenin işareti ile ikinci öğrenci çıkar. Çalışma en az iki dakika boyunca
devam ettirilir.
Uygulamada
dikkat edilecek hususlar
‣ Çalışma 2-3 tekrar
yapılmalıdır.
‣ Çalışmalar
sakatlanmalara
karşı yumuşak
bir zeminde
yapılmalıdır.
‣ Çalışma yüksek
tempoda
yapılmalıdır.
NELER ÖĞRENDİK?
1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
ÇALIŞMA 4
BAŞLANGIÇ POZİSYON: Sınıf dört eşit gruba ayrılır. Gruplar, aralarında 10 metre
mesafe olacak şekilde kare oluşturur. Herhangi bir köşedeki sporcuda 1 adet hent-
bol topu vardır.
UYGULAMA: Toplu gruptaki oyuncu sağındaki grubun önündeki sporcuya pasını ve-
rir daha sonra pas verdiği grubun arkasına sıraya geçer, pası alan sporcu sağındaki
grubun başına pasını verir ve o grubun arkasında sıraya geçer. Çalışma bu şekilde
devam eder. Birkaç tur sonra top sayısı arttırılarak 2 ardından 3 topa çıkartılır.
Uygulamada
dikkat edilecek hususlar
‣ Çalışma yüksek
tempoda
yapılmalıdır.
‣ Top sayısı
arttırılırken uyarı ile
belirtilmelidir.
‣ Çalışma 2-3 dakika
yapılmalıdır.
NELER ÖĞRENDİK?
1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?