Page 141 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 141

138  KOORDİNASYON (BECERİ)  KOORDİNASYON (BECERİ)                                         139



 ÇALIŞMA 7  5.2. EŞLİ KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
 BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Herhangi bir saha çizgisinin soluna geçilir. Eller yanda,
 vücut dik, ayaklar omuz genişliğinde açık yerleşilir.     Eşli sportif oyunlarda performansın arttırılabilmesi için sporcuların birbirleri
 UYGULAMA: Önce sol ayak dizden bükülerek kaldırılır. Sağ ayakla  çizginin soluna ve   ile koordineli olarak hareket etmeleri gerekmektedir.
 sağına sıçrama çalışması yapılır. Sol ayakla aynı çalışma yapılır. Çalışmaya  yüksek      Sporcular arasındaki uyum takım hücumu ve savunması açısından oldukça
 tempoda devam edilir.   önemlidir.  İşbirliğine  dayalı  ve  koordineli  olarak  yapılan  çalışmalar  sporcuların
        performansını olumlu yönde etkilemektedir.
 Uygulamada     Aşağıda  altı  örnek  çalışma  sizlere  bu  olumlu  katkıyı  sağlamak  amacıyla
 dikkat edilecek hususlar  verilmiştir.
   ‣ Saha çizgilerine
 basılmamalıdır.  ÇALIŞMA  1
   ‣ Çalışma  40-50    BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Eşler sırt sırta yerleşir  ve  birbirlerinden destek alarak
 saniye uygulanma-  sandalye pozisyonuna geçilir. Eşlerde birer tane basketbol topu bulunur.
 lıdır.  UYGULAMA:  Eşlerden  birinin  başla  komutuyla  aynı  anda  top  sürmeye  ve  saat
        yönünde dönülmeye başlanır. Daha sonra tekrar komutla yön değiştirilr.


                                                                                                     Uygulamada
                                                                                            dikkat edilecek hususlar
                                                                                              ‣ Eşlerin sırtı
                                                                                             birbirlerine temas
 NELER ÖĞRENDİK?                                                                             etmelidir.
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?                                                              ‣ Çalışma 60 saniye
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?                                                        yapılmalıdır.
 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?



 ÇALIŞMA 8  NELER ÖĞRENDİK?
 BAŞLANGIÇ  POZİSYONU:  Herhangi  bir  saha  çizgisinin  üzerinde  çizgiye  temas   1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 etmeyecek  şekilde  ayaklar  omuz  genişliğinde  açık,  eller  yanda,  vücut  öne  eğik     2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 pozisyonda  yerleşilir.   3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
 UYGULAMA: Çift ayak sıçranarak havada sağ ayak öne ve çapraza, sol ayak  arkaya
 ve çapraza alınarak çift ayak yere basılır. Tekrar sıçranarak başlangıç pozisyonuna   ÇALIŞMA 2
 gelinir. Hareket sol ayak ve sağ ayak arkaya çapraz alınarak da tekrar edilir.  BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Eşler, birbirlerine temas etmeyecek şekilde sırtları dönük
        olarak ayakta dururlar. Ellerinde basketbol topu vardır.
 Uygulamada
 dikkat edilecek hususlar  UYGULAMA: Eşlerden birinin komutuyla toplar aynı anda yukarıya yaklaşık beş me-
   ‣ Saha çizgilerine   tre yüksekliğe atılır. Her iki eşde kendi sağından dönerek yer değiştirir ve eşinin attığı
 basılmamalıdır.  topu yere düşmeden yakalamaya çalışırlar.
   ‣ Çalışma  40-50
 saniye uygulanma-
 lıdır.                                                                                              Uygulamada
                                                                                            dikkat edilecek hususlar

                                                                                              ‣ Sporcuların
                                                                                             çarpışmaması
                                                                                             için mutlaka
                                                                                             kendi sağından
                                                                                             dönmesi gerektiği
                                                                                             vurgulanmalıdır.
                                                                                              ‣ Çalışma iki sporcu
 NELER ÖĞRENDİK?   NELER ÖĞRENDİK?                                                           tarafından aynı
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  1. Bu çalışmada neler öğrendim?                            anda yapılmalıdır.
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?  3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146