Page 144 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 144
142 KOORDİNASYON (BECERİ)
5.3. ALETLE KOORDİNASYON ÇALIŞMASI
Sporcunun koordinasyon yeteneğini en üst seviyeye çıkarabilmek için bi-
reysel koordinasyon çalışmalarının yanı sıra aletle koordinasyon çalışmalarıyla da
desteklenmesi gerekir.
Aletle yapacağınız koordinasyon çalışmalarına yardımcı olmak için aşağıda
sekiz ayrı örnek verilmiştir.
ÇALIŞMA 1
BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Spor salonuna koordinasyon parkuru oluşturulur. Spor-
cular parkurun sağ alt köşesinde hazır beklerler. Pota altındaki sporcular seken
topları ait olduğu sepetin içine bırakmakla görevlidir.
UYGULAMA: Sırası gelen sporcu öğretmenin komutuyla çalışmaya başlar. Önce
soldan ve sağdan turnike çalışmasını yapar. Sağlık topunu baş, bel ve ayak çev-
resinde bir defa çevirir. Basketbol topunu alarak duvardaki hedefe göğüs, başüstü
ve sektirme pas yaparak atar. Şut bölgesine geçer. Engellerin karşısından bir kez
şut atarak sıçrama bölgesine ilerler. Çemberin içerisinde 5 kez çift ayak sıçrama
Uygulamada
yapar. Topu alarak engellerin arasından slalom top sürme çalışması uygular. Sıranın
dikkat edilecek hususlar başındaki arkadaşına topu vererek sıranın arkasına geçer. Topu alan sporcu parku-
‣ Çalışmalar ru tersten yapmaya başlar. Tüm sporcular parkuru tamamlayıncaya kadar çalışma
yüksek tempoda devam eder.
yapılmalıdır.
‣ Toplar güvenlik
açısından
sepetlerin içerisine
bırakılmalıdır.
‣ Çalışma 2-3 tekrar
yapılmalıdır.
‣ Tekrar aralarında
tam dinlenme
sağlanmalıdır.
NELER ÖĞRENDİK?
1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?