Page 144 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 144

142                                        KOORDİNASYON (BECERİ)



                               5.3. ALETLE KOORDİNASYON ÇALIŞMASI
                                      Sporcunun  koordinasyon  yeteneğini  en  üst  seviyeye  çıkarabilmek  için  bi-
                               reysel koordinasyon çalışmalarının yanı sıra aletle koordinasyon çalışmalarıyla da
                               desteklenmesi gerekir.
                                      Aletle yapacağınız koordinasyon çalışmalarına yardımcı olmak  için aşağıda
                               sekiz ayrı örnek verilmiştir.

                               ÇALIŞMA 1
                               BAŞLANGIÇ  POZİSYONU: Spor salonuna koordinasyon parkuru oluşturulur. Spor-
                               cular parkurun sağ alt köşesinde hazır  beklerler. Pota altındaki sporcular seken
                               topları ait olduğu sepetin içine bırakmakla görevlidir.
                               UYGULAMA:  Sırası  gelen  sporcu  öğretmenin  komutuyla    çalışmaya  başlar.  Önce
                               soldan  ve sağdan  turnike çalışmasını yapar. Sağlık topunu  baş, bel ve ayak çev-
                               resinde bir defa çevirir. Basketbol topunu alarak duvardaki hedefe göğüs, başüstü
                               ve sektirme   pas  yaparak  atar. Şut bölgesine geçer. Engellerin karşısından bir kez
                               şut atarak sıçrama bölgesine  ilerler.  Çemberin içerisinde 5 kez çift ayak sıçrama
                   Uygulamada
                               yapar. Topu alarak engellerin arasından slalom top sürme çalışması uygular. Sıranın
         dikkat edilecek hususlar  başındaki arkadaşına topu vererek sıranın arkasına geçer. Topu alan sporcu parku-
        ‣ Çalışmalar           ru tersten yapmaya başlar. Tüm sporcular parkuru tamamlayıncaya kadar çalışma
          yüksek tempoda       devam eder.
          yapılmalıdır.
        ‣ Toplar güvenlik
          açısından
          sepetlerin içerisine
          bırakılmalıdır.
        ‣ Çalışma 2-3 tekrar
          yapılmalıdır.
        ‣ Tekrar aralarında
          tam dinlenme
          sağlanmalıdır.
































                               NELER ÖĞRENDİK?
                               1. Bu çalışmada neler öğrendim?
                               2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
                               3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149