Page 146 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 146
144 KOORDİNASYON (BECERİ)
ÇALIŞMA 4
BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Spor salonuna istasyon çalışma parkuru oluşturulur.
Öğrenciler istasyonlara ikişerli olarak yerleşir.
UYGULAMA: Uygulama aşağıdaki istasyonlarda belirtildiği şekliyle ve sırasıyla ger-
çekleştirilir.
Birinci istasyonda eşler kayma adımı ile engeller arasında gider gelirler.
İkinci istasyonda toplu oyuncu file önünde , topsuz oyuncu ise 3 metre çiz-
gisi gerisinde ve karşılıklı yerleşirler. File önündeki oyuncu 1 metre önüne parmak
pasla top atar. 3 metre çizgisi gerisindeki oyuncu öne doğru koşarak manşet pasla
topu tekrar file önündeki oyuncuya gönderir. Manşet pastan sonra geri geri koşarak
başlangıç noktasına döner.
Üçüncü istasyonda sporcu toplu oyuncuya doğru koşar, toplu oyuncu topu
arkadaşına bel seviyesinde atar. Top yere düşmeden topun altına giren sporcu tek
elle topa vuruş yapar (planjon).
Dördüncü istasyonda topsuz oyuncu, toplu oyuncuya doğru koşar. Toplu
oyuncu, topu arkadaşına baş seviyesinde atar. Diğeri ise parmak pasla topu arkada-
şına gönderir ve tekrar başlangıç noktasına geri geri koşar.
Beşinci istasyonda sporcu koşarak file önüne gelir. Top varmış gibi smaç
sıçraması yapar. Arka arkaya 2‘şer metrelik sola kayma adımı yaparak 2 kez blok
sıçraması gerçekleştirir.
Altıncı istasyonda sporcular aralarında en az 5 metre mesafe olacak şekil-
de karşılıklı yerleşir. Toplu oyuncu sıçrayarak topu çift elle yere vurur ve karşısındaki
arkadaşına atar. Topsuz oyuncu topu yere düşmeden yakalar, aynı şekilde arkadaşı-
na atar.
Yedinci istasyonda file tarafındaki sporcu, kontrol pas ve ardından smaç
plase yaparak topu karşısındaki arkadaşına atar, diğeri ise manşet pasla karşılar.
Uygulamada
dikkat edilecek hususlar
2. İstasyon 5. İstasyon
‣ Çalışmalar
yüksek tempoda
yapılmalıdır. 1. İstasyon
‣ Çalışmalara aynı
anda başlanmalıdır. 3. İstasyon
‣ İstasyonlardaki 6.İstasyon
çalışmalar,
tüm öğrenciler
tarafından 7. İstasyon
uygulanmalıdır. 4. İstasyon
NELER ÖĞRENDİK?
1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?