Page 145 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 145

142  KOORDİNASYON (BECERİ)  KOORDİNASYON (BECERİ)                                         143



 5.3. ALETLE KOORDİNASYON ÇALIŞMASI  ÇALIŞMA 2
    Sporcunun  koordinasyon  yeteneğini  en  üst  seviyeye  çıkarabilmek  için  bi-  BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Sporcular 10 metrelik bir alan içerisinde 10’arlı 2 takıma
 reysel koordinasyon çalışmalarının yanı sıra aletle koordinasyon çalışmalarıyla da   ayrılır. Her takım çizgi üzerinde 5’erli geniş kolda,  ellerini  birbirlerine kenetleyerek
 desteklenmesi gerekir.   yerleşir. Her takımın kalesinin önünde kendi takımından 5 sporcu, onların karşısında
    Aletle yapacağınız koordinasyon çalışmalarına yardımcı olmak  için aşağıda   diğer takımdan 5 sporcu olacak şekilde yüzleri rakip kaleye dönük yerleşirler. Yan-
 sekiz ayrı örnek verilmiştir.  larda 1‘er hakem vardır.

 ÇALIŞMA 1  UYGULAMA: Top hakem tarafından oyun alanının ortasına atılarak oyun başlatılır.
 BAŞLANGIÇ  POZİSYONU: Spor salonuna koordinasyon parkuru oluşturulur. Spor-  Futbol oyun kuralları içerisinde amaç karşı kaleye gol atmaya çalışmaktır.
 cular parkurun sağ alt köşesinde hazır  beklerler. Pota altındaki sporcular seken
 topları ait olduğu sepetin içine bırakmakla görevlidir.
 UYGULAMA:  Sırası  gelen  sporcu  öğretmenin  komutuyla    çalışmaya  başlar.  Önce                 Uygulamada
 soldan  ve sağdan  turnike çalışmasını yapar. Sağlık topunu  baş, bel ve ayak çev-         dikkat edilecek hususlar
 resinde bir defa çevirir. Basketbol topunu alarak duvardaki hedefe göğüs, başüstü            ‣ Eller kesinlikle
 ve sektirme   pas  yaparak  atar. Şut bölgesine geçer. Engellerin karşısından bir kez       bırakılmamalıdır.
 şut atarak sıçrama bölgesine  ilerler.  Çemberin içerisinde 5 kez çift ayak sıçrama          ‣ Top hangi takımdan
 Uygulamada
 yapar. Topu alarak engellerin arasından slalom top sürme çalışması uygular. Sıranın         oyun sahası dışına
 dikkat edilecek hususlar  başındaki arkadaşına topu vererek sıranın arkasına geçer. Topu alan sporcu parku-  çıkarsa diğer takım
   ‣ Çalışmalar   ru tersten yapmaya başlar. Tüm sporcular parkuru tamamlayıncaya kadar çalışma   oyuna başlar.
 yüksek tempoda   devam eder.                                                                 ‣ Hakemler
 yapılmalıdır.                                                                               oyuncuların
   ‣ Toplar güvenlik                                                                         kurallara uyup
 açısından   NELER ÖĞRENDİK?                                                                 uymadığını kontrol
 sepetlerin içerisine   1. Bu çalışmada neler öğrendim?                                      ederler.
 bırakılmalıdır.  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?                                        ‣ Takımlar çizgi
   ‣ Çalışma 2-3 tekrar   3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?              üzerinden kesinlikle
 yapılmalıdır.                                                                               ayrılmamalıdır.
   ‣ Tekrar aralarında   ÇALIŞMA 3
 tam dinlenme   BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılır. Aralarında en  az  10
 sağlanmalıdır.  metre olacak şekilde gruplar karşılıklı sıralanır. Her öğrencide 1 adet hentbol topu
         vardır. Grupların bulunduğu yere  paralel olacak şekilde ve onlardan 2 metre uzak-
         lıkta, 5 metre uzunluğunda  çizgiler çizilir. Tam  ortaya  sağlık topu yerleştirilir.
         UYGULAMA: Gruplar, komutla birlikte  ellerindeki  hentbol   topuyla   sağlık topunu
         vurarak onu rakip çizgiye doğru yönlendirir. Sağlık topu hangi çizgiyi geçerse o grup
         bir ceza puanı alır. Çalışma istenilen süre kadar tekrar ettirilir.



                                                                                                    Uygulamada
                                                                                           dikkat edilecek hususlar
                                                                                             ‣ Grupların kız ve
                                                                                            erkek öğrenci
                                                                                            sayıları birbirine
                                                                                            eşit olmalıdır.
                                                                                             ‣ Hedefe atış
                                                                                            yapılırken atış
                                                                                            sınırları ihlal
                                                                                            edilmemelidir.





 NELER ÖĞRENDİK?  NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?  3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150