Page 145 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 145
142 KOORDİNASYON (BECERİ) KOORDİNASYON (BECERİ) 143
5.3. ALETLE KOORDİNASYON ÇALIŞMASI ÇALIŞMA 2
Sporcunun koordinasyon yeteneğini en üst seviyeye çıkarabilmek için bi- BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Sporcular 10 metrelik bir alan içerisinde 10’arlı 2 takıma
reysel koordinasyon çalışmalarının yanı sıra aletle koordinasyon çalışmalarıyla da ayrılır. Her takım çizgi üzerinde 5’erli geniş kolda, ellerini birbirlerine kenetleyerek
desteklenmesi gerekir. yerleşir. Her takımın kalesinin önünde kendi takımından 5 sporcu, onların karşısında
Aletle yapacağınız koordinasyon çalışmalarına yardımcı olmak için aşağıda diğer takımdan 5 sporcu olacak şekilde yüzleri rakip kaleye dönük yerleşirler. Yan-
sekiz ayrı örnek verilmiştir. larda 1‘er hakem vardır.
ÇALIŞMA 1 UYGULAMA: Top hakem tarafından oyun alanının ortasına atılarak oyun başlatılır.
BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Spor salonuna koordinasyon parkuru oluşturulur. Spor- Futbol oyun kuralları içerisinde amaç karşı kaleye gol atmaya çalışmaktır.
cular parkurun sağ alt köşesinde hazır beklerler. Pota altındaki sporcular seken
topları ait olduğu sepetin içine bırakmakla görevlidir.
UYGULAMA: Sırası gelen sporcu öğretmenin komutuyla çalışmaya başlar. Önce Uygulamada
soldan ve sağdan turnike çalışmasını yapar. Sağlık topunu baş, bel ve ayak çev- dikkat edilecek hususlar
resinde bir defa çevirir. Basketbol topunu alarak duvardaki hedefe göğüs, başüstü ‣ Eller kesinlikle
ve sektirme pas yaparak atar. Şut bölgesine geçer. Engellerin karşısından bir kez bırakılmamalıdır.
şut atarak sıçrama bölgesine ilerler. Çemberin içerisinde 5 kez çift ayak sıçrama ‣ Top hangi takımdan
Uygulamada
yapar. Topu alarak engellerin arasından slalom top sürme çalışması uygular. Sıranın oyun sahası dışına
dikkat edilecek hususlar başındaki arkadaşına topu vererek sıranın arkasına geçer. Topu alan sporcu parku- çıkarsa diğer takım
‣ Çalışmalar ru tersten yapmaya başlar. Tüm sporcular parkuru tamamlayıncaya kadar çalışma oyuna başlar.
yüksek tempoda devam eder. ‣ Hakemler
yapılmalıdır. oyuncuların
‣ Toplar güvenlik kurallara uyup
açısından NELER ÖĞRENDİK? uymadığını kontrol
sepetlerin içerisine 1. Bu çalışmada neler öğrendim? ederler.
bırakılmalıdır. 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım? ‣ Takımlar çizgi
‣ Çalışma 2-3 tekrar 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı? üzerinden kesinlikle
yapılmalıdır. ayrılmamalıdır.
‣ Tekrar aralarında ÇALIŞMA 3
tam dinlenme BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Öğrenciler iki eşit gruba ayrılır. Aralarında en az 10
sağlanmalıdır. metre olacak şekilde gruplar karşılıklı sıralanır. Her öğrencide 1 adet hentbol topu
vardır. Grupların bulunduğu yere paralel olacak şekilde ve onlardan 2 metre uzak-
lıkta, 5 metre uzunluğunda çizgiler çizilir. Tam ortaya sağlık topu yerleştirilir.
UYGULAMA: Gruplar, komutla birlikte ellerindeki hentbol topuyla sağlık topunu
vurarak onu rakip çizgiye doğru yönlendirir. Sağlık topu hangi çizgiyi geçerse o grup
bir ceza puanı alır. Çalışma istenilen süre kadar tekrar ettirilir.
Uygulamada
dikkat edilecek hususlar
‣ Grupların kız ve
erkek öğrenci
sayıları birbirine
eşit olmalıdır.
‣ Hedefe atış
yapılırken atış
sınırları ihlal
edilmemelidir.
NELER ÖĞRENDİK? NELER ÖĞRENDİK?
1. Bu çalışmada neler öğrendim? 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım? 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı? 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?