Page 143 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 143

140  KOORDİNASYON (BECERİ)  KOORDİNASYON (BECERİ)                                         141



 ÇALIŞMA 3  ÇALIŞMA 5
 BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Sınıf iki eşit gruba ayrılır. Gruptaki öğrenciler oyun ala-  BAŞLANGIÇ  POZİSYON:  Sınıftan  bir  ebe  oyuncu  seçilir.  Öğrenciler  oyun  alanına
 nına aralarında 2’şer metre olacak şekilde biri tamamen kapalı, diğeri yüksek bank   serbest dağılır.
 pozisyonunda yerleşirler.  UYGULAMA: Ebe olan oyuncu, belirlenmiş alan içerisinde diğer oyuncuları yakala-
 UYGULAMA: Öğretmenin komutuyla en arkada hazır bekleyen öğrenciler koşarak   maya çalışır. Yakalanan oyuncu ebe olan oyuncu ile el ele tutuşarak balık ağı oluştu-
 kapalı duruşta olan öğrencilerin üzerinden, yüksek bank duruşunda olan öğrenci-  rur. Balık ağının iki başındaki oyuncular diğer oyuncuları yakalayabilirler. Kovalanan
 lerin altından geçer. Çalışmayı bitiren öğrenci  yanındaki arkadaşına göre pozisyon   ya da ağın içine takılan oyuncular ağın altından ya da üstünden geçemez. Balık ağı
 alır. Öğretmenin işareti ile ikinci öğrenci  çıkar. Çalışma en az iki dakika boyunca   koparsa  ebeler diğer oyuncuları yakalayamazlar. Oyun son öğrenci yakalana kadar
 devam ettirilir.  devam eder.
 Uygulamada                                                                                          Uygulamada
 dikkat edilecek hususlar                                                                   dikkat edilecek hususlar
 ‣ Çalışma 2-3 tekrar                                                                      ‣ Belirlenen oyun alanı
 yapılmalıdır.                                                                               dışına çıkılmamalıdır.
 ‣ Çalışmalar                                                                              ‣ Balık ağını oluşturan
 sakatlanmalara                                                                              öğrenciler el
 karşı yumuşak                                                                               ele tutuşmayı
 bir zeminde                                                                                 bırakmamalıdır.
 yapılmalıdır.                                                                             ‣ Öğrencilerin
 ‣ Çalışma yüksek                                                                            sakatlanmaması
 tempoda                                                                                     için oyun alanının
 yapılmalıdır.                                                                               güvenliği
                                                                                             sağlanmalıdır.

 NELER ÖĞRENDİK?  NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?  3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
        ÇALIŞMA 6
 ÇALIŞMA 4
 BAŞLANGIÇ POZİSYON: Sınıf dört eşit gruba ayrılır. Gruplar,  aralarında 10 metre   BAŞLANGIÇ POZİSYON: Sporcular iki eşit gruba ayrılarak basketbol dip çizgisinde
 mesafe olacak şekilde kare oluşturur. Herhangi bir köşedeki sporcuda 1 adet hent-  art arda yerleşirler. Engeller, aralarında 5 m olacak şekilde baklava dilimi biçiminde
 bol topu vardır.  spor alanına yerleştirilir.
 UYGULAMA: Toplu gruptaki oyuncu sağındaki grubun önündeki sporcuya pasını ve-  UYGULAMA: Grupların başındaki sporcular aynı anda başlayarak ilk engele doğru
        koşarlar.  Engele  geldiklerinde  soldaki  sporcu  sağ  elini,  sağdaki  sporcu  sol  elini
 rir daha sonra pas verdiği grubun arkasına sıraya geçer, pası alan sporcu sağındaki
 grubun başına pasını verir ve o grubun arkasında sıraya geçer. Çalışma bu şekilde   kaldırarak birbirlerine temas ederler. Daha sonra yüksek engele koşarak diğer elleri
 devam eder. Birkaç tur sonra top sayısı arttırılarak 2 ardından 3 topa çıkartılır.  ile engele dokunurlar. Çalışma son engele kadar devam ettirilir. Çalışmayı bitiren
        sporcular başlangıca dönerek gruplarının arkasında sıraya geçerler.

                                                                                                    Uygulamada
 Uygulamada                                                                                dikkat edilecek hususlar
 dikkat edilecek hususlar
 ‣ Çalışma yüksek                                                                          ‣ Sporcular aynı
 tempoda                                                                                    anda çalışmaya
 yapılmalıdır.                                                                              başlamalıdırlar
 ‣ Top sayısı                                                                              ‣ Çalışma yüksek
 arttırılırken uyarı ile                                                                    tempoda
 belirtilmelidir.                                                                           yapılmalıdır.
 ‣ Çalışma 2-3 dakika
 yapılmalıdır.





 NELER ÖĞRENDİK?  NELER ÖĞRENDİK?
 1. Bu çalışmada neler öğrendim?  1. Bu çalışmada neler öğrendim?
 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?  2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?  3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148