Page 143 - TEMEL SPOR EĞİTİMİ 9
P. 143
140 KOORDİNASYON (BECERİ) KOORDİNASYON (BECERİ) 141
ÇALIŞMA 3 ÇALIŞMA 5
BAŞLANGIÇ POZİSYONU: Sınıf iki eşit gruba ayrılır. Gruptaki öğrenciler oyun ala- BAŞLANGIÇ POZİSYON: Sınıftan bir ebe oyuncu seçilir. Öğrenciler oyun alanına
nına aralarında 2’şer metre olacak şekilde biri tamamen kapalı, diğeri yüksek bank serbest dağılır.
pozisyonunda yerleşirler. UYGULAMA: Ebe olan oyuncu, belirlenmiş alan içerisinde diğer oyuncuları yakala-
UYGULAMA: Öğretmenin komutuyla en arkada hazır bekleyen öğrenciler koşarak maya çalışır. Yakalanan oyuncu ebe olan oyuncu ile el ele tutuşarak balık ağı oluştu-
kapalı duruşta olan öğrencilerin üzerinden, yüksek bank duruşunda olan öğrenci- rur. Balık ağının iki başındaki oyuncular diğer oyuncuları yakalayabilirler. Kovalanan
lerin altından geçer. Çalışmayı bitiren öğrenci yanındaki arkadaşına göre pozisyon ya da ağın içine takılan oyuncular ağın altından ya da üstünden geçemez. Balık ağı
alır. Öğretmenin işareti ile ikinci öğrenci çıkar. Çalışma en az iki dakika boyunca koparsa ebeler diğer oyuncuları yakalayamazlar. Oyun son öğrenci yakalana kadar
devam ettirilir. devam eder.
Uygulamada Uygulamada
dikkat edilecek hususlar dikkat edilecek hususlar
‣ Çalışma 2-3 tekrar ‣ Belirlenen oyun alanı
yapılmalıdır. dışına çıkılmamalıdır.
‣ Çalışmalar ‣ Balık ağını oluşturan
sakatlanmalara öğrenciler el
karşı yumuşak ele tutuşmayı
bir zeminde bırakmamalıdır.
yapılmalıdır. ‣ Öğrencilerin
‣ Çalışma yüksek sakatlanmaması
tempoda için oyun alanının
yapılmalıdır. güvenliği
sağlanmalıdır.
NELER ÖĞRENDİK? NELER ÖĞRENDİK?
1. Bu çalışmada neler öğrendim? 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım? 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı? 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?
ÇALIŞMA 6
ÇALIŞMA 4
BAŞLANGIÇ POZİSYON: Sınıf dört eşit gruba ayrılır. Gruplar, aralarında 10 metre BAŞLANGIÇ POZİSYON: Sporcular iki eşit gruba ayrılarak basketbol dip çizgisinde
mesafe olacak şekilde kare oluşturur. Herhangi bir köşedeki sporcuda 1 adet hent- art arda yerleşirler. Engeller, aralarında 5 m olacak şekilde baklava dilimi biçiminde
bol topu vardır. spor alanına yerleştirilir.
UYGULAMA: Toplu gruptaki oyuncu sağındaki grubun önündeki sporcuya pasını ve- UYGULAMA: Grupların başındaki sporcular aynı anda başlayarak ilk engele doğru
koşarlar. Engele geldiklerinde soldaki sporcu sağ elini, sağdaki sporcu sol elini
rir daha sonra pas verdiği grubun arkasına sıraya geçer, pası alan sporcu sağındaki
grubun başına pasını verir ve o grubun arkasında sıraya geçer. Çalışma bu şekilde kaldırarak birbirlerine temas ederler. Daha sonra yüksek engele koşarak diğer elleri
devam eder. Birkaç tur sonra top sayısı arttırılarak 2 ardından 3 topa çıkartılır. ile engele dokunurlar. Çalışma son engele kadar devam ettirilir. Çalışmayı bitiren
sporcular başlangıca dönerek gruplarının arkasında sıraya geçerler.
Uygulamada
Uygulamada dikkat edilecek hususlar
dikkat edilecek hususlar
‣ Çalışma yüksek ‣ Sporcular aynı
tempoda anda çalışmaya
yapılmalıdır. başlamalıdırlar
‣ Top sayısı ‣ Çalışma yüksek
arttırılırken uyarı ile tempoda
belirtilmelidir. yapılmalıdır.
‣ Çalışma 2-3 dakika
yapılmalıdır.
NELER ÖĞRENDİK? NELER ÖĞRENDİK?
1. Bu çalışmada neler öğrendim? 1. Bu çalışmada neler öğrendim?
2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım? 2. Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı? 3. Bu hareket vücudumun hangi bölgelerini çalıştırdı?