Page 77 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 77
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
KAYNAKÇA
Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361.
Akbaba, S., & Aktaş, A. (2005). İçsel motivasyonun bazı değişkenler açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk
Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(21), 19-42.
Aslan, S. & Gürlen, E. (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin Program Okuryazarlık Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşe-
hir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 171-186. Https://Doi.Org/10.29299/Kefad.2018.20.01.006
Aslan, S. & Karakuş, M. (2016). İlkokulda disiplinlerarası öğretime yönelik mevcut durumun incelenmesi. İlköğretim
Online, 15(4), 1325-1344. Https://Doi.Org/10.17051/İo.2016.29013
Aşkar, P. & Altun, A. (2023). K-12 beceriler çerçevesi: Türkiye bütüncül modeli üzerine bir çalışma. Millî Eğitim Dergisi,
52(Özel Sayı), 925-940. Doı: 10.37669/Milliegitim.1308740
Aybek, B. (2007). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve
düzeyine etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 43-60.
Bolstad, R. (2004). School-based curriculum development: principles, processes, and practices. Wellington: New Zealand
Council For Educational Research.
Bozkurt, E., & Bircan, M. A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile matematik dersi
akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 201-
220.
Braithwaite, D. W., & Goldstone, R. L. (2015). Effects of variation and prior knowledge on abstract concept learning. Cog-
nition and Instruction, 33(3), 226-256.
Brown, J. S., Collins, A., & Duguid, P. (1989). Situated cognition and the culture of learning. Educational Researcher,
18(1), 32-42.
Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum
Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. Https://Doi.Org/10.15869/İtobiad.494286
Çiftçi, S., Sağlam, A. & Yayla, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. Rumelide
Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 718-734. Doı: 10.29000/Rumelide.995863.
Dori, J. Y. & Tal, T. R. (2000). Formal and informal collabarate projects: engaging ın ındustry with environmental aware-
ness. Science Education, 84(1), 95-113.
Drake, S. & Burns, R.C. (2004). Meeting standarts through integrated curriculum. Ascd.
Eğmir, E. (2019). Öğretmen eğitiminde yansıtıcı düşünme uygulamalarına ilişkin türkiye’de yapılmış çalışmaların anali-
zi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 194-212. Https://Doi.Org/10.17240/Aibu-
efd.2019.19.43815-422573
Erss, M. (2018). ‘Complete freedom to choose within limits’ – teachers’ views of curricular autonomy, Agency And Control
İn Estonia, Finland And Germany, The Curriculum Journal, Doı: 10.1080/09585176.2018.1445514
Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Kuramdan Uygulamaya Yapılandırmacı Öğrenme. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Haapaniemi, J., Venäläinen S., Malin A. & Palojoki, P. (2020). Teacher autonomy and collaboration as part of integ-
rative teaching – reflections on the curriculum approach in Finland, Journal Of Curriculum Studies, Doı:
10.1080/00220272.2020.1759145
Hamarat, E. (2019). 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye’nin Eğitim Politikaları. Seta Analiz, 272.
Harris, R. & Bilton, H. (2018). Learning about the past: exploring the opportunities and challenges of using an outdoor
learning approach. Cambridge Journal Of Education, 48(1), 1-23. Doı: 10.1080/0305764x.2018.1442416
Kahramanoğlu, R. (2017). Okul temelli program geliştirme. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 29-36.
Kılıç, E. (2004). Durumlu öğrenme kuramının eğitimdeki yeri ve önemi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3),
307-320.
Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakül-
tesi Dergisi, 20, 193-200.
Korkut, T. Y., & Ören, F. Ş. (2018). Kavram karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikâyelerin akademik başarı, tutum ve
motivasyon üzerine etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 38-52.
Milli Eğitim Bakanlığı (Meb), (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. Https://Mufredat.
Meb.Gov.Tr/
77