Page 77 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 77

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                  KAYNAKÇA


                  Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361.

                  Akbaba, S., & Aktaş, A. (2005). İçsel motivasyonun bazı değişkenler açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk
                         Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(21), 19-42.
                  Aslan, S. & Gürlen, E. (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin Program Okuryazarlık Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşe-
                         hir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 171-186. Https://Doi.Org/10.29299/Kefad.2018.20.01.006
                  Aslan, S. & Karakuş, M. (2016). İlkokulda disiplinlerarası öğretime yönelik mevcut durumun incelenmesi. İlköğretim
                         Online, 15(4), 1325-1344. Https://Doi.Org/10.17051/İo.2016.29013
                  Aşkar, P. & Altun, A. (2023). K-12 beceriler çerçevesi: Türkiye bütüncül modeli üzerine bir çalışma. Millî Eğitim Dergisi,
                         52(Özel Sayı), 925-940. Doı: 10.37669/Milliegitim.1308740
                  Aybek, B. (2007). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve
                         düzeyine etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 43-60.

                  Bolstad, R. (2004). School-based curriculum development: principles, processes, and practices. Wellington: New Zealand
                         Council For Educational Research.
                  Bozkurt, E., & Bircan, M. A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile matematik dersi
                         akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 201-
                         220.

                  Braithwaite, D. W., & Goldstone, R. L. (2015). Effects of variation and prior knowledge on abstract concept learning. Cog-
                         nition and Instruction, 33(3), 226-256.
                  Brown, J. S., Collins, A., & Duguid, P. (1989). Situated cognition and the culture of learning. Educational Researcher,
                         18(1), 32-42.

                  Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum
                         Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. Https://Doi.Org/10.15869/İtobiad.494286
                  Çiftçi, S., Sağlam, A. & Yayla, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. Rumelide
                         Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 718-734. Doı: 10.29000/Rumelide.995863.
                  Dori, J. Y. & Tal, T. R. (2000). Formal and informal collabarate projects: engaging ın ındustry with environmental aware-
                         ness. Science Education, 84(1), 95-113.
                  Drake, S. & Burns, R.C. (2004). Meeting standarts through integrated curriculum. Ascd.
                  Eğmir, E. (2019). Öğretmen eğitiminde yansıtıcı düşünme uygulamalarına ilişkin türkiye’de yapılmış çalışmaların anali-
                         zi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 194-212. Https://Doi.Org/10.17240/Aibu-
                         efd.2019.19.43815-422573

                  Erss, M. (2018). ‘Complete freedom to choose within limits’ – teachers’ views of curricular autonomy, Agency And Control
                         İn Estonia, Finland And Germany, The Curriculum Journal, Doı: 10.1080/09585176.2018.1445514
                  Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Kuramdan Uygulamaya Yapılandırmacı Öğrenme. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
                  Haapaniemi, J., Venäläinen S., Malin A. & Palojoki, P. (2020). Teacher autonomy and collaboration as part of integ-
                         rative  teaching  –  reflections  on  the  curriculum  approach  in  Finland,  Journal  Of  Curriculum  Studies,  Doı:
                         10.1080/00220272.2020.1759145
                  Hamarat, E. (2019). 21. Yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye’nin Eğitim Politikaları. Seta Analiz, 272.
                  Harris, R. & Bilton, H. (2018). Learning about the past: exploring the opportunities and challenges of using an outdoor
                         learning approach. Cambridge Journal Of Education, 48(1), 1-23. Doı: 10.1080/0305764x.2018.1442416

                  Kahramanoğlu, R. (2017). Okul temelli program geliştirme. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 29-36.
                  Kılıç, E. (2004). Durumlu öğrenme kuramının eğitimdeki yeri ve önemi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3),
                         307-320.
                  Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001).  Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakül-
                         tesi Dergisi, 20, 193-200.
                  Korkut, T. Y., & Ören, F. Ş. (2018). Kavram karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikâyelerin akademik başarı, tutum ve
                         motivasyon üzerine etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 38-52.
                  Milli Eğitim Bakanlığı (Meb), (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. Https://Mufredat.
                         Meb.Gov.Tr/




                                                                                                                 77
   72   73   74   75   76   77   78   79