Page 24 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 24
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
* Dijital ortamda yapılan bu analiz sırasında dijital mahremiyetin korunması gerektiği vurgulanır. Öğren-
ciler şu adımları takip eder:
• Verilerini sadece güvenilir platformlarda saklarlar. Deney sonucu elde edilen bilgiler kayıt
altına alınır.
• Deney sonuçlarını sınıfındaki diğer arkadaşları ile bağlantılar üzerinden paylaşabilirler. Pay-
laşım sırasında kişisel bilgilerini gizlerken, deney sonuçlarını anonim hale getirirler.
• Güvenli bağlantılar ve platformlar kullanarak verilerini şifreli bir şekilde korurlar.
• Her grup dijital mahremiyet konusunda aldıkları önlemleri ve karşılaştıkları zorlukları açık-
lar. Verilerini güvende tutarken nasıl bir süreç izlediklerini anlatırlar. Farklı bir yöntem uygu-
layan grup varsa açıklamaları istenir.
5. Adım: Öğrencilerden elde ettikleri verileri ekip arkadaşlarıyla yorumlamaları istenilir.
6. Adım: Öğrencilerden analiz sonuçlarını Le chatelier ilkesi doğrultusunda açıklamaları istenilir.
Değerlendirme
Soru: Kimyasal tepkimelerde denge ve katalizör etkisine ilişkin çıkarımlarınızı Le chatalier
bağlamında yazınız.
24