Page 24 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 24

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


               * Dijital ortamda yapılan bu analiz sırasında dijital mahremiyetin korunması gerektiği vurgulanır. Öğren-
                       ciler şu adımları takip eder:
                        •  Verilerini sadece güvenilir platformlarda saklarlar. Deney sonucu elde edilen bilgiler kayıt
                          altına alınır.
                        •  Deney sonuçlarını sınıfındaki diğer arkadaşları ile bağlantılar üzerinden paylaşabilirler. Pay-
                          laşım sırasında kişisel bilgilerini gizlerken, deney sonuçlarını anonim hale getirirler.
                        •  Güvenli bağlantılar ve platformlar kullanarak verilerini şifreli bir şekilde korurlar.
                        •  Her grup dijital mahremiyet konusunda aldıkları önlemleri ve karşılaştıkları zorlukları açık-
                          lar. Verilerini güvende tutarken nasıl bir süreç izlediklerini anlatırlar. Farklı bir yöntem uygu-
                          layan grup varsa açıklamaları istenir.
               5. Adım: Öğrencilerden elde ettikleri verileri ekip arkadaşlarıyla yorumlamaları istenilir.

               6. Adım: Öğrencilerden analiz sonuçlarını Le chatelier ilkesi doğrultusunda açıklamaları istenilir.


                Değerlendirme
                        Soru: Kimyasal tepkimelerde denge ve  katalizör etkisine ilişkin çıkarımlarınızı Le chatalier
                             bağlamında yazınız.


























































      24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27